Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

BIM MARS 2018

Fick en liten ljusröd flytning idag på äl+5-6. Tidigare skulle det ha gett mig högt hopp om nidblödning men numera är jag så förstörd av mellanblödningar att jag knappt noterar vad som händer där nere längre. Bröstvårtorna ömma som bara den, vilket alltid sker några dagar efter äl så inget konstigt med det egentligen. Ja, det var väl dagens nyheter det :)

• Baraentilligen
    SweetDelight skrev 2018-02-23 10:03:57 följande:

Jag fick också en liten liten blödning igår äl+6. Kom på pappret när jag torkade mig. Har dock inga andra symptom nu på BIM -7.

Har också haft en del mellanblödningar sen p-piller stopp, dock mest i samband med äl. Håller tummar och tår för att det var nidblödning för oss båda trots allt. :)

Vi får hålla tummarna för det! :)

Idag sjönk temperaturen helt sjukt mycket, vilket aldrig hänt tidigare. Har inga färgade flytningar längre så borde inte vara mensen som kommer redan. Börjar bli lite besatt av bebisverkstaden nu igen när bim närmar sig... 6 dagar kvar tills mensen borde komma igång ordentligt, men jag borde få spottings före det. Känns som att det inte blir något denna månad, men ändå börjar jag söka efter en massa tecken och historier som liknar min egen... så trött på mig själv ibland ;)
  • Baraentilligen
    Entriss skrev 2018-02-23 16:31:07 följande:

Känner verkligen igen mig!!

Letar symtom. Upptäckte verkligen idag att jag blivit än mer kräsmagad än jag brukar va, kan inte gå in på en toalett utan att få kväljningar, känner minsta doft.

Upplevde inte det förra cykeln, men däremot lika innan jag blev gravid i dec. Minns dock inte på vilken dag i cykeln jag noterade det. BIM-7 idag men borde få spottings om typ 4 dagar...

Känner också dofter tydligare, men hade så för två månader sedan också så kan inte lita på det... Är väl för tidigt att känna av något alls ännu så egentligen onödigt att känna efter ;) äl+6-7 idag alltså.
  • Baraentilligen
    Jagvetdåinte skrev 2018-02-24 06:35:04 följande:

Fan min natural cycles hittar inte min äl då jag varit sjuk å haft lite svajig å ovanligt hög temp innan förmodad äl. Har dock pms ömma bröst som jag brukar efter äl. Hoppas jag haft äl även om tempen inte är så hög som den brukar än efteråt. Men är ju högre än den brukar vara innan äl iaf. Någon mer som tempar?

Tempar, ligger på äl+7-8 och har inte riktigt liks hög temp nu efter äl som jag brukar ha, men så hög attsom jag vet att äl varit. Dessutom sjukt ömma bröstvårtor vilket bekräftar att äl varit :) Dock känns de ömmare nu än normalt efter äl, men det kan säkert variera. Om de fortsätter såhär senare börjar jag misstänka graviditet, men det är några dagar tills dess.
  • Baraentilligen
    Jeex skrev 2018-02-24 09:46:39 följande:

Om du fortfarande är kvar här inne, kan inte du uppdatera ditt inlägg med den senaste BIM-listan så det blir lättare för alla nya att fylla i sig :)

Kan inte göra det via telefonen och har inte tillgång till dator i helgen, men gör det när jag kan :)
  • Baraentilligen
    carnations skrev 2018-02-25 09:26:43 följande:

På åttonde försöket tog det sig äntligen! Kan knappt tro det är sant! Är så glad att jag haft dessa trådar att följa och alla ni är så snälla och fina mot varandra. Önskar er all lycka och hoppas att ni alla får ert efterlängtade plus snart! <3

Stort grattis! Vilken härlig nyhet!

Äl+8-9 här och fortfarande riktigt ömma bröstvårtor. De brukar vara riktigt ömma typ äl+5-7, så nu stiger hoppet samtidigt som jag vet att mensen kan dyka upp när som helst. Så påfrestande med denna väntan.
  • Baraentilligen

Om mina ömma bröstvårtor håller i sig så kommer jag nog att köpa hem ett lite känsligare test och testa snart. Är på bim-3/4 nu, men brukar småblöda någon dag innan. Brukar inte ha ömma bröstvårtor så här många dagar efter äl förutom när jag varit gravid så, gissa om någon fått upp hoppet här... äl+8/9.

• Baraentilligen

Äl+9/10 idag. Femte dagen med superömma bröstvårtor! Vaknade av dem inatt och tänkte "okej, jag är gravid", men nu på morgonen är jag inte lika optimistisk. Mina bröstvårtor ömmar alltid efter äl men det brukar vara som värst ca äl+7 och sen snabbt avta. Så här ont brukar jag ha max 2-3 dagar! Alla andra gånger det hållit i sig såhär har jag varit gravid. Gissa någon har lite förhoppningar här... Bara att hålla tummarna att mensen håller dig borta nu då. Har ett test hemma (någonstans...) men det är inte så känsligt så måste vänta ännu tills mensen är sen. Men den borde komma om 2-3 dagar, med en spotting dag innan dess. Spännande!!

• Baraentilligen
    Cupidi skrev 2018-02-26 15:42:36 följande:

Tog ett CB early detection, visade positivt. Var tvunden att kontrollera med ett RFSU testa tidigt test. Båda visade postivt. 

Vågar man lita på det då? Då är det ju bara 3v gånget....

Känner av en ständig "mensvärk"...

Helt klart att du kan lita på det! Stort grattis!! :)
  • Baraentilligen

Alltså mina bröstvårtor ömmar så in i... Känns som att de är alldelesdet såriga fastän det inte syns något alls. Svullna är de också. Tar ont genast när något rör vid dem. Om det inte beror på graviditet så får det lov att sluta genast! Ingen inbillning här inte. Ytterligare ett eventuellt tecken dök upp, sov normal mängd timmar förra natten men sov en stund på kvällen också vilket jag nästan aldrig gör. Trots det är jag redan i sängen och tänker börja sova, haha ;) Något annorlunda är det allt. Bim-1/2 imorgon.

Svar på tråden BIM MARS 2018