• Regnkappa

BIM MARS 2018

Hej mars-gänget!

Hör kommer en till. Fick konstigt nog mens 4 dagar för tidigt, vet att jag hade ägglossning för 10 dagar sen eftersom jag var på vul (äter letrozol pga ägglossning som fuckat ur). Har aldrig varit med om det tidigare. Men ändå skönt att slippa vänta in BIM och hoppas i onödan.

Mars är ändå fint, tror att i princip varenda kotte härinne kommer att plussa! Jag har bim 3/3.

• Regnkappa

BIM Mars 2018; 

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder 

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Joannaq, Neptun, Liten 2018

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, Jeex, XAHHA92 

10/3 Långväntanefterdig

Plus-lista;

• Regnkappa

Hej igen allihop!
    Jag har tagit lite FL-paus men och tänkte att jag skulle chilla och ha lite sval inställning till barnaskapandet. Är nu tillbaka i full galenskap!
    Har ätit Letrozol, i onsdags på VUL och fick order om att ta Otrivelle-spruta torsdag kväll. Gjorde så. Sex i onsdags, igår och idag. Sen är det bara att vänta. Vaddå BARA? Det är under dagarna mellan äl och BIM som jag förvandlas till en bröstklämmande överanalyserande maniac. Och nu med Ovitrelle kan man inte ens tjuvtesta (blir falskt positivt och det pallar man ju ej!).

Ni är mitt enda hopp för att behålla förståndet!

• Regnkappa
    Lindsey77 skrev 2018-02-19 16:59:51 följande:

Nu vill jag snabbspola fram till mars! ÄL +3 idag. Om nu ÄL testet visade rätt...

Nu är vi stackare som har vistas här från början snart först framme på BIM dagen! Ha ha :)

Å jag vill också det! Äl+3 och har BIM 3/3. Känns som om jag har varit med i mars-tråden en evighet!
  • Regnkappa

Alltså ny får det ju vara nog. Jag sitter på BIM -10 (!) och är besviken för att jag inte känner några symtom. HUR ska jag orka vänta in en rimlig tid att testa? Jag har dessutom ett självständigt jobb så det finns gott om utrymme att sitta och känna efter.

Era bästa tips för att palla denna väntan? Kanske en present varje dag? Hehe

• Regnkappa

Hej och god morgon vänner!
    Tänkte berätta om min senaste galenskap. Tog grav-test imorse då jag vill se att det blir negativt eftersom jag har tagit Ovitrelle-spruta. Den innehåller hcg och ger därför falskt plus och kan sitta i ca 10 dagar efter att man tog den. Vill att gravtest ska vara negativt så att jag kan lita på ett eventuellt plus senare, om ni förstår. Jag fick plus vilket är absolut helt falskt (är på äl+4, 6 dagar sen ovitrelle) men tycker ändå att det är kul med 2 streck på stickan. Är det inte knäppt? Är så trött på negativa test att jag blir lite nöjd med ett positivt även om jag vet att det inte är sant. 

• Regnkappa
    Emhy89 skrev 2018-02-22 08:12:56 följande:

BIM -12. Krävdes allt i min makt för att INTE testa i morse. Minus tolv. Hade ju ändå inte visat någonting och så blir man besviken, kanske i onödan, ändå har man gjort det så många gånger. Jaja. Bara att vänta nu antar jag.

Har någon av er haft några känslor som avslöjat att ni varit gravida? Typ lyckokänslor som sköljt över er från ingenstans och sådant? Jag har haft det vid tre tillfällen de senaste 5 dagarna. Låter kanske jättelarvigt, men vad vet jag. 

Jag är lika dan, på BIM -9 nu plus att jag har tagit hormoner som ger falskt plus. Vill ändå testa! Har kompisar som bara "mensen får ju vara några dagar sen innan man testar" och jag bara VA? Så avundsjuk på folk som typ glömmer bort hela grejen och typ "oj, mensen är 3 dagar sen".

Känner inte igen det där med lyckokänslor men jag har känt på mig att jag var gravid när jag har testat positivt tidigare. Inte blivit förvånad, samma med negativa test. Låter härligt med lyckorus som sköljer över, vissa drömmer ju också om plus som visar sig vara sant.

Heja oss, testa inte! Ska försöka hålla mig tills BIM-4.
  • Regnkappa
    Emhy89 skrev 2018-02-22 09:06:55 följande:
    Ja nog är det härligt med lyckorus alltid, oavsett vad de beror på :)
    Tiden går ju så otroooligt sakta alltså.. 

När har du BIM -4? Jag ska åka iväg på sportlovet nästa vecka och kommer tillbaka kvällen den 2/3, så jag tänkte testa på morgonen den 3:e, då är jag på BIM -3.
    Skönt att åka iväg och tänka på något annat!
    Jag har BIM-4 på tisdag 27/2 men kommer nog inte våga tro på ett plus då eftersom jag har tagit Ovitrelle.... GAAAAH kan man bara få veta!! Har NOLL symtom men försöker att inte lägga så stor vikt vid det. Inte ens ont i brösten som jag alltid har efter äl. Konstigt. Hade mycket andra äl-symtom plus att jag tog ägglossningsspruta så jag tror att jag hade. Funderar på att ta progesteronprov på måndag för att bekräfta äl (kan ordinera provet på mig själv, lyxigt).

BIM-3 låter perfekt för dig, hoppas hoppas hoppas
  • Regnkappa
    Zandylina skrev 2018-02-22 17:29:43 följande:

Ok men då får man hoppas på det bästa då.. för som sagt hade ju mys sön+mån..alltså 1 och 2 dagar innan nu ägget skulle släppt på tisdagen... jaja annars hoppas man på bättre tur nästa månad.

Tack för svaret :D

Jag tror att du har goda chanser om ni har legat dagarna precis före äl. Stort lycka till!
  • Regnkappa

Känner migdum och är besviken på mig själv att jag testade i morse. Äl +8 vad trodde jag egentligen. Tror att jag har fantiserat ihop en skugga på testet. Snälla hjälp mig.

Svar på tråden BIM MARS 2018