• YaseminL

BIM MARS 2018

Hej jag hpppar in här om det är ok! Jag och min pojkvän hade sex senast i torsdags kväll och jag fick en glad fast smiley på clearblues monitor med dubbelindikation i söndags, finns det någon möjlighet att jag kan vara gravid trots så många dagar ifrån äl? :)

Mvh

• YaseminL
    Bambi91 skrev 2018-02-05 19:10:24 följande:

Hej! :) ja spermier kan leva upp till 5 dygn i kroppen, så inte omöjligt! Vi håller tummarna :D

Åh hoppas! Tack för svar! Detta lugnar mig lite iallafall.. vill så gärna ha en liten nununu..

Håller tummar och tår för dig med! :D kram!
  • YaseminL
    Entriss skrev 2018-02-08 10:44:55 följande:

Hej hej!

Dags för mig att hoppa in här. 

Vi bestämde oss i november för att försöka få ett tredje barn, blev gravida på stört men fick tyvärr missfall dagarna innan jul (v 6). 

Fick första mensen efter missfall 1 februari, så nu är det på´t igen som gäller. 

Borde ha BIM nån gång runt 3-4 mars, men vi får se när ägglossning inträffar. 

Tempar med NC sen efter missfallet :) 

Usch vad hemskt :( du får tänka positivt och innan du ens hinner blinka har du en liten i din mage ska du se! <3
  • YaseminL

Jahapp då fick man spottings idag så hoppar in här istället och hoppas på att mars är min månad och herregud vad många som plussade i februaritråden, brukar det vara så i varje månadstråd? Måste erkänna att det stressade en lite trots att det var första försöket för mig förra månaden
    BIM den 18/3 och ÄL den 7/3 enligt NC.

BIM mars:

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Joannaq, Neptun, Liten 2018

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Jeex

4/3 Sofiaaaaaa

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, XAHHA92

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

18/3 Elsaida, YaseminL,

------------------------------------------

Vi som fått +

• YaseminL

BIM mars:

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq

4/3 Sofiaaaaaa, Theresu

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, XAHHA92

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

17/3 - YaseminL

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

------------------------------------------

Vi som fått +

• YaseminL
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-19 12:40:15 följande:

Jag hoppar in här nu istället! Mensen kom idag så beräknad ÄL 8/3 och beräknad BIM 20/3 :) Är det någon som testat rosenrot? Jag började med det idag och tänkte köra fram till ägglossning.

Var det spökstreck du hade fått på graviditetstesten då? Låter konstigt med tanke på att du testade positivt på så många test så många dagar i rad.. du kanske är gravid men fått en liten blödning bara? :-/
  • YaseminL
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-19 14:48:08 följande:

Förmodligen :( Ska testa imorgon bitti igen bara för att vara säker men med tanke på den hemska mensvärken jag har så borde jag inte vara gravid.. 3 av testen jag använde var cl early och det andra babyplan testa tidigt. Alla testen var extremt svaga men det fanns absolut något där, men nu har jag laddat om och siktar på en nobemberbebis istället :D

Även om dom var svaga så fanns det ju något där!! Hoppas och håller tummarna för din skull!!

Är du också född 95? Hade varit kul att följas åt. Förra månaden var det min och min pojkväns första försök till bebis men vi kunde inte riktigt pricka in ÄL pga utomlandsvistelse så vi hoppas på novemberbebis vi med jag har BIM 17/3 så vi är nära varandra där med!
  • YaseminL
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-19 16:36:30 följande:

Tack! :)

Ja, vad kul att du också är det!! Är det första barnet för er också? Det blir vårt andra försök med :D

Ja, vårt försöka försök och första barnet hade varit kul att följas åt. Vi har inte berättat för familj eller vänner att vi försöker heller och ibland måste man ju tala ut lite och då kan det vara jobbigt att inte ha någon att prata med haha!
  • YaseminL

Är så besviken... vårt första riktiga försök denna månaden då vi hade sex 5 dagar innan äl förra månaden pga att mannen var utomlands. Drabbats av influensan igår / inatt och idag började smileyn blinka på CBs ägglossningstest... När man väl bestämt sig för att börja försöka så går allting emot en. Brukar bara ha blinkande smiley i 2 dagar innan det övergår till en fast smiley så antar att jag har ÄL runt den 4/3.

• YaseminL

Dum fråga kanske men en fråga till er som varit gravida tidigare:

Jag har ägglossning idag enligt NC och har kollat med CB digitala och fick glad smiley natten till igår/ igår morse. Jag och mannen myste till det den 26,28,1 och 2. Vi kommer inte kunna mysa idag. Tror ni att det räcker eller skulle ni försökt imorgon med?

Vill så gärna lyckas pricka in!

Kram

• YaseminL

Tjejer jag skakar haha.. jag är gravid!!!! 
    Min sambo åkte precis till jobb. Jag börjar inte förrän om 3 timmar och precis när han åkte sprang jag in på toa för att testa. Trodde aldrig att det skulle ta sig på första riktiga försöket.. Haha.. Har inte haft PMS denna månaden ( värk i brösten, mensvärk, humörsvängningar osv), inga känningar alls så därav att jag testade. Trodde inte alls att jag var gravid. 

• YaseminL
    Lisa81molander skrev 2018-03-15 06:43:13 följande:

Ett bamse grattis

Tack så hjärtligt!!! Är så glad och helt paff. Är rädd för minsta lilla rörelse nu bara haha. Är så rädd att mini ska försvinna ifrån mig nu.
    Systeryster33 skrev 2018-03-15 07:30:32 följande:

Grattis <3

Tack!! <3
    Esme08 skrev 2018-03-15 08:38:40 följande:

Grattis YaseminL!!

Här kom mensen så punktligt så nya tag med att testa tempa o äl stickor när den är över..

Tack <3

Nästa månad är din tur! Håller tummarna

Bamsekram
    citrongräs skrev 2018-03-15 10:03:46 följande:

Grattis!! Du ger mig hopp, har inte heller fått några PMS symtom ännu på ÄL+5/6, annars brukar jag få ont i brösten direkt efter ÄL men nu känns ingenting....

Tack <3

Ja jag har inte känt ett dugg varit lite extra trött och mått lite illa men mår alltid mer eller mindre illa pga oro och depression så vet ibte om det är ett symtom. Men har i vanliga fall allltid PMS men ingenting denna månaden håller tummarna

Kram
    Test14 skrev 2018-03-15 10:53:47 följande:

Stort Grattis!!! :)

Tack! <3
Svar på tråden BIM MARS 2018