• Joozzaan

BIM MARS 2018

Hoppar med här.. försöker få ett syskon till vår dotter. Har försökt sedan maj 2017 och fick ett missfall i v9 i november :( allt känns ganska hopplöst just nu.

BIM Mars 2018; 

1/3 småsyskon2018 + baraentilligen + snöoväder

2/3 Meej + carnations + Lindsey77 + SweetDelight 

3/3 Joozzaan

10/3 Jeex 

Plus-lista;

• Joozzaan
    carnations skrev 2018-01-31 22:26:41 följande:

Hej. Beklagar missfallet :(

Vi har försökt sedan juli-17. Börjar också bli lite långtråkigt här. Speciellt att tiden går så fruktansvärt långsamt.

Tack! Ja och det känns som att alla runt och kring en blir gravida hur lätt som helst och så här man här och kämpar månad efter månad :(
  • Joozzaan

Men alltså VA?! testade mest för att få bekräftat att jag inte var gravid eftersom jag verkligen INTE trodde det så vi bara fick till det en enda gång vid ÄL...ör i chock. Plus efter missfall i november!
  • Joozzaan
    Emhy89 skrev 2018-02-26 17:09:08 följande:

Men GRATTIS! Vad roligt för er =)

Tack.. hoppas det går bättre denna gång :)
  • Joozzaan

Listan

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun, Dimfrost

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

28/3 Jahaaja

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

• Joozzaan
    SofiaS95 skrev 2018-03-06 18:33:59 följande:

Någon som vill ge mig lite hopp och ork att blicka framåt... För hur många av er har det lyckats utan hjälp på försök 7-12??

Det tog 8-9 försök innan jag blev gravid med dottern. Trodde det var något fel på mig men plötsligt tog det sig! :) nu är hon 2 år.
  • Joozzaan
    SofiaS95 skrev 2018-03-06 19:12:30 följande:

Tack för ditt svar... Är så orolig för endometrios eftersom jag alltid haft riklig mens och mycket menssmärtor. Vid VUL har man inte sett nått men vad jag läst kan man bra ha det ändå. Sen är jag ju bara 23 år så har ju alltid tänkt att man då troligtvis är super fertil... Vet också att mannens föräldrar hade svårt att få barn så då oroar jag ju mig förstås för mannens fertilitet. Har du haft helt vanlig cykel?

Förstår det... man blir ju orolig när månaderna går och inget händer. Precis innan jag plussade 2015 så hade jag jättelånga cyklar, upp emot 50 dagar så det var jätte jobbigt och skulle precis söka hjölp för det när jag blev gravid. Nu efter dottern har dom blivit mer normala och ligger runt 30 dagar. Går in i vecka 6 i morgon :) har du koll på om du har äl?
  • Joozzaan
    citrongräs skrev 2018-03-09 22:08:51 följande:

Kanske. Men känns ju lite lite att ha sex en gång runt ÄL Nu fick vi dock till det idag med så hoppet finns!

Vi hade sex en gång vid äl och jag är nu gravid i v 5+2 :) ge inte upp!
  • Joozzaan
    ElsaCross skrev 2018-03-13 16:27:10 följande:

Hej jag hoppar in lite här... Ska på utredning för endometrios i veckan men haft så anorlunda symptom den här månaden, mindre ont och illamående som jag sluppit tidigare. Annars skulle ja säga att jag mår som en gravid varje månad och tagit hundra negativa testa bara för man inbillar sig saker... planerar inte en graviditet men tror ändå alltid jag är det pga ?ensometriosen?...

Idag (Bim -1) tog ja RFSU inte testa tidigt test och fick det häe svaret. Har ingen erfarenhet av det testet, vad tror ni? Det ser ju mäkta positivt ut men hört RFSU kan luras? Strecket kom efter 5 sekunder...

Skulle absolut säga positivt!
Svar på tråden BIM MARS 2018