Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

I vilken ålder skaffade ni era barn?

Anonym (Längtar efter en 4:a) skrev 2018-01-27 23:30:21 följande:

1:a 21 år

2:a 25 år

3:e 26 år

Vi har försökt få till en 4:e i 13 månader nu.

Jag blir 35 år i år och får kanske inse att jag börja bli till åren för att bli gravid.

Usch men det låter ju sorgligt att du "börjar bli till åren" för att få barn! Är det verkligen en så snabb utförsbacke? Du är ju en ung kvinna. När vi "bakade" tvåan så var jag 37 och det tog vid första försöket.
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 07:30:51 följande:
    Vi har två sjusitsiga bilar och en liten skitbil som används om bara en eller några få ska iväg. 
    Bor ni så att det bara är bil som gäller om man ska ta sig någonstans?
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 07:59:58 följande:
    Vi bor mitt i ingenting ungefär. Men vi kör inte i onödan i vilket fall. Barnen åker allt som oftast skolbuss både fram och tillbaka och det går bussar hit, men ganska glest och det är en bra bit till busshållplatsen så dit skickar vi inte gärna barnen i precis vilket väder som helst.
    Mina föräldrar flyttade också till "mitt i ingenting" och min tonår minns jag som ett isolerat helvete. Har präglat hela mitt liv. Tänker du att ni kommer att hinna skjutsa alla barn när de blir tonåringar till allt de vill delta i? Det är hämta och lämna och en massa bensin.
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 08:14:58 följande:
    Jag  och maken växte själv upp i samma by som vi bor i nu och upplevde det inte så. Det hänger på hur föräldrarna gör tycker jag. Föräldrarna skjutsar, man passar bussarna, har lov att under ansvar stanna kvar i stan över natten om det skulle vara så, många ungdomar får moped så fort det bara går . Här i byn känner vi också varandra väl och kan varandras tider så vill man åka med någon så går det nästan alltid bra. 
    Okej ja går det bussar så är man ju att gratulera. Ofta så slutar de gå rätt tidigt i obygden(?) och vill ett barn gå på bio så blir det att hämta med bil.
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 08:25:13 följande:
    Det går bussar, men inte hur ofta som helst så man får såklart planera. Det går en sen buss som tonåringarna kan ta(går strax efter tio på vardagarna och strax efter midnatt om helgerna), men då har det gått många timmar sedan senaste bussen så man måste ha koll och passa tiderna. Och skulle det vara något speciellt så hämtar vi utan knotande.
    Ja det är ju inga problem om man har en bra bil och har råd med bensinen OCH inget eget liv utan mer vara taxirörelse.
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 08:50:19 följande:
    Är det ditt mål att sprida negativitet omkring dig och hitta fel på allt? Det ser ut så i många trådar. Men jag beklagar om du inte skulle uppleva dig ha tid till ditt eget för att du ställer upp för dina barn.
    Jag bor fyra km utanför stadskärnan och trots det så hade jag många körningar när det begav sig. Man vill få hem sin unge. Jag hade gigantiska bensinkostnader trots korta avstånd. Har man råd men bil, bensin och alla kringkostnader och tid och ork att skjutsa hela tiden så är det ju toppen att på i glesbygd. Inget för mig dock.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Bitterf*tta) skrev 2018-01-28 09:02:09 följande:
    Varför är du så bitter mot andras val i livet? Vissa vill bo på landet med många barn, andra vill bo i stan med ett barn. Sköt ditt och håll bitterheten för dig själv! Jag skulle aldrig vilja ha anonym (mor)s liv men om hon trivs så är det ju bra, det rör mig inte i ryggen.

För att svara ts, första barnen vid 19, andra vid 25
    Denna diskussion är ju OT så det skriker om det. Ursäkta för det. Det jag ger uttryck för är min erfarenhet av "bonnvishan". Liksom i en tid när inte föräldrar curlade barn och skjutsade 24/7. Det är ju inte så länge sedan egentligen.
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 09:12:35 följande:
    Applicera inte dina upplevelser på någon annans liv då. 

Inte för att vi curlar barnen.
    OT OT nä idag så är det väl naturligt och inte alls "curlande" för folk på landsbygden att ha bilen igång ständigt. Inget fel i det bara man fattar att de där åren när det är "härligt att bo på landet" för småttingarna går över snabbt. Det man tjänar på ett billigare boende går snabbt åt i bensin.
  • Anonym (mor)
    Anonym (elin) skrev 2018-01-28 09:25:53 följande:
    Nu lägger du till en massa och gör antydningar igen. Varför då och vad får du ut av det? 

För inte har vi ingång bilen jämt eller ens varje dag. Jag och maken har bott på landet i hela våra liv och hittills har den där känslan du beskriver inte infunnit sig. Samma gäller för våra tonåringar. Var har jag sagt att vi har ett billigt boende? Eller dyra bensinkostnader?
    Ber ödmjukast om ursäkt. Kom ihåg att du "elin" är fullständigt okänd för mig. Min ena dotter heter också Elin och om hon och pojkvännen skulle köpa en kåk ute på bonnlandet där bussen går sällsynt så skulle jag varna henne för att OM det blir barn så blir det skjutsa och hämta stup i minuten. Hon är gudskelov en stadstjej.
  • Anonym (mor)
    fluu skrev 2018-01-28 09:38:25 följande:
    För att andra fl:are är okända för dig så är det okej att du skriver vad som helst om dem?
    OT OT OT men snälla du........om man är anonym så ska man väl inte ta åt sig av andras synpunkter? Du kan ju kalla mig "mor" för allt nedsättande från A till Ö men du vet ju inte vem jag är!
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2018-01-28 09:44:36 följande:
    OT OT OT men snälla du........om man är anonym så ska man väl inte ta åt sig av andras synpunkter? Du kan ju kalla mig "mor" för allt nedsättande från A till Ö men du vet ju inte vem jag är!
    *nu börjar det dofta anmälan och avstängning så jag drar mig tillbaka.
Svar på tråden I vilken ålder skaffade ni era barn?