Anonym (ED) skrev 2018-01-27 20:20:14 följande:
Har inte varit på öppna förskolan än så på såna platser vet jag inte. Men här är det ytterst ovanligt att ens få barn efter 35 (de flesta är mycket unga!) så jag skulle nog känna mig gammal. Inom vården har det mest varit spott och spe och utskällningar tyvärr! Ingen annan har haft en enda negativ kommentar faktiskt.
Folk har tyckt att sonen ömsom varit lik mig och ömsom pappan så det är lite komiskt faktiskt.
Han skiljer inte alls så mycket i utseende än att han inte kunde vara vår genetiskt. Vi får väl se när han växer upp (han är bara ett år). För oss kvittar det och det kvittar vad folk säger också. Du ska inte heller ta åt dig!
Men herregud, utskällningar? Vad är det för folk som jobbar inom vården egentligen? Och hur har de mage att uttala sig? Du får gärna precisera mer vad de har sagt, för jag är uppriktigt nyfiken på hur korkade kommentarer man kan få.
Jag var ju 37 och 39 när jag fick mina (naturligt) och vi planerar nu för ytterligare en när mensen kommit igång (ammar fortfarande mycket så den håller sig borta efter senaste förlossningen). Har hittills inte fått en enda negativ kommentar. Men så är mannen mycket yngre, vilket kanske styr "helhetsintrycket" i vårt fall.