Viktnoja
Gravid för första gången. Lovade mig själv att inte noja men nu har jag trillat dit. Måste lufta mina tankar lite.
Min badrumsvåg har varit utan batteri länge och det är ju helt omöjligt att komma ihåg att köpa nya (litium). Så förra lördagen åkte jag till affären endast för att köpa batteri. Vet inte exakt vad jag vägde innan graviditeten, men ungefär. I lördags hade jag samma vikt eller ngt under!!! ????
Blev jätteorolig och rädd. Vet att jag inte ätit helt normalt sedan v7 men var bara illamående i v7-9 (jag vet, vilken lyx!) Däremot har jag inte haft aptit överhuvudtaget sen v7 utan varje måltid handlar bara om att äta sig mätt för att jag måste. Har dock inte gått runt hungrig särskilt ofta eftersom jag då blir illamående på en gång har jag märkt. Aptiten blir aningens bättre för varje vecka nu, som tur är!
Har ätit ungefär lika stora portioner som innan graviditeten tror jag, men har inte ätit chips och godis sedan v7 för det är inte gott längre. Innan graviditeten var det nog för lite mat och för mkt godis i min kost. Låg dock på jämn vikt.
Under senaste veckan har jag därför fokuserat på att ÄTA MAT och lagt upp stora portioner och ätit upp allt. Har fortfarande slarvat med frukosten (tyvärr). Har gått upp 2,5 kg sen i lördags!
Läser nu att bantning i graviditeten dubblerar risken för ryggmärgsbråck! Och jag har aldrig känt några fosterrörelser (v18+3).
Har RUL på onsdag. Har inte varit på kontroll sedan v12 för det är det normala där jag bor. Tagit NIPT test och VUL i v11 så vet att bebis inte har ngn trisomi.
Nojar jag bara nu eller? Måste ju finnas mängder av kvinnor som gått ned i vikt mer än jag?