Potentiellt i 8e veckan. Symptom men mens och två neg. tester.
Sorry för långt inlägg.
Först och främst; jag vill inte vara gravid så de symptom jag upplever är inte framkallade av en önskan om att vara gravid och fram tills för några dagar sedan var jag även övertygad om att jag inte var gravid (varför kan säkert förstås av rubriken) så inte heller på grund av en rädsla för att vara gravid kan dessa symptom ha framkallats. Men jag vet inte vad jag ska tro utifrån de symptom jag upplever. Jag har inte möjlighet att gå till gyn förrän om ca 1 vecka och har inte lust att spendera massa pengar på tester innan jag ändå ska till gyn. Så tänkte bara höra om någon annan upplevt något liknande. Om det nu är så att jag är gravid och jag har räknat rätt borde jag vara i vecka 8 redan...
Kanske ska tillägga att jag för inte särskilt många år sedan idrottade på elitnivå och inte hade mens p.g.a. det men sedan några år tillbaka är den extremt regelbunden - ändock kanske ska påpekas att jag har en låg fett procent vilket påverkar hormonnivåerna.
Så vad har hänt? Jo, jag var en smula rädd att jag kunde vara gravid den här månaden innan mensen kom eftersom den (vilket är mycket ovanligt) var tre dagar sen. En dag efter att mensen skulle kommit tog jag ett test enligt alla konstens regler (med morgonurin o.s.v., testet jag tagit båda gångerna är superstrikt med att det ska vara morgonurin) som var utan någon som helst tvekan negativt. Lättad var bara förnamnet och ännu mer lättad blev jag när mensen sedan kom. Mensen var "som vanligt" i början med stark mensvärk (som bara varade i en dag, den brukar återkomma runt dag 3-4 när det verkar som att kroppen försöker krysta ut "det sista"), den innehöll en rosaaktig slemklump men inga blodklumpar som den brukar och slutade en dag tidigare än den brukar. Faktum kvarstår dock att även om den inte var lika riklig som vanligt så betyder det fortfarande att mensen var riklig eftersom min mens i normalfallet är EXTREMT riklig. Jag köpte två stycken gravtest och "för säkerhets skull" tog jag även ett test när mensen var över eftersom mensen var något märklig. Detta tog jag efter att jag hade druckit ganska mycket och inte på morgonurin. Även detta helt klart och utan tvekan negativt.
På grund av detta då och att mina bröst också återgick till normaltillstånd efter mensen var jag naturligtvis 100 på att det här är ingen graviditet. Men redan innan förväntad tid för ägglossning så började mina bröst ömma igen (de brukar börja ömma max 4 dagar innan mens) och nu är de alltså större än vad jag kan minnas att de någonsin varit. Jag har värk i livmodern och äggstockarna/området därikring som inte kan liknas vid mensvärk. Jag har en förkylning som jag inte blir av med och min stubin är väldigt väldigt kort. Jag har halsbränna och ungefär varannan dag är jag jättehungrig och törstig hela tiden och varannan vill jag varken äta eller dricka någonting. Om jag ligger ner känner jag hela tiden behov av att kissa, samma behov finns inte alls om jag står eller sitter. Tilläggas bör att jag åt en tio dagars antibiotikakur i kombination med paracetamol+ibuprofen tabletter p.g.a. misstänkta streptokocker under mensen och till följd av detta fick jag en svampinfektion som jag behandlade med receptfri vaginaltablett varpå symptomen försvann. Men även innan svampinfektionen och efter att den försvann har jag haft betydligt rikligare flytningar än vanligt - de stannar oftast "inne" men det kommer ut sega mjölkiga flytningar då och då och främst på morgonen.
Utöver detta är min mage konstig; förstoppad på kvällen och riktigt lös på morgonen. Vet inte vad jag ska tro om detta. Har någon upplevt något liknande?