Anonym (Sarah) skrev 2018-01-28 03:57:58 följande:
Har ockaå samma bekymmer. Fick ett jobb, har dock fått tjänstledigt ett halvår för stt prova på nytt jobb. Har sex månaders provanställning på nya jobbet mars-september. Skrev på papprena förra helgen, plussade i onsdags. Bf i slutet på september. Jag har så mycket ångest, därför jag ligger vaken nu, klockan 4 på morgonen. Tycker det känns jättejobbigt. Graviditeten var inte planerad men välkommen, dålig tajming bara.
Förstår att tajmingen känns dålig men själv blev jag arbetslös i samma veva som jag blev gravid med tredje barnet och hade aldrig kunnat tro att jag inte skulle få nytt jobb tillräckligt snabbt. Välkommet för oss också och abort var inte ett alternativ! Nu i v 25 så känns det rätt omöjligt att få ett nytt jobb... Dock har jag tryggat och jobbat upp min SGI så på så sätt känns det lugnt, mest bara tråkigt att vara hemma så länge och att inte kunna spara mer pengar inför föräldraledighet.
Du sitter ju iaf säkert om du har ett fast jobb som du får vara tjänsteledig ifrån. I ditt fall om du gärna hellre vill ha det nya jobbet så skulle jag vänta tills de mest osäkra veckorna passerat och sen ta snacket med nya arbetsgivaren ganska snabbt och då förklara att du redan skrivit på pappren när du fick veta att du var gravid, att du gärna vill ha fortsatt jobb, samt att du gärna vill veta om de kommer avbryta pga det. Mars-sept är ju 7 månader, så måste väl va till aug provanställningen sträcker sig?