Inlägg från: Anonym (snigel17) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snigel17)

Gravid och precis blivit erbjuden jobb

Anonym (Tina) skrev 2018-01-26 07:58:40 följande:

Jag hade gjort abort. Men det är jag det. Jag hade varit nöjd med två barn och överlycklig om jag hade fått en fast tjänst.

Så du hade alltså valt bort ditt egna barn för att göra din chef nöjd? Tror du din chef hade gjort likadant? Bara en fråga :)
  • Anonym (snigel17)
    Anonym (Tina) skrev 2018-01-26 10:10:43 följande:

Jag tycker iaf att man ska vara ärlig och säga som det är.

Och därmed inte få Jobbet? Om du skulle få missfall då, då har du alltså valt bort jobbet helt i onödan.
  • Anonym (snigel17)
    nnnnnnnn skrev 2018-01-26 13:29:24 följande:

Hade du inte velat anställa en kompetent medarbetare eftersom denne kommer att vara borta från jobbet en tid?

Gäller samma för män?

Eller måste alla intyga att de inte skaffar barn inom en viss tid eller någonsin?

Kanske är mannen som söker jobb på väg att bli pappa?

Han kanske inte ens vet om det själv ännu?

Samma med kvinnor som anställs!

Ska alla ta grav.test före de skriver på papper, om det är så att de råkat bli gravida?

Kanske ta 2 test med 4 veckor emellan så det verkligen inte är någon risk?

Eller ännu bättre - varför inte låta sterilisera alla du anställer?

Hoppas verkligen inte du är chef...

Håller med dig...
  • Anonym (snigel17)
    nevermind skrev 2018-01-27 06:11:39 följande:

Berätta med en gång.

Varför?
  • Anonym (snigel17)
    Anonym (Annie) skrev 2018-01-27 20:35:50 följande:

Jag var föräldraledig i 15 mån för att jag ville. Egentligen borde vi delat 50/50 eftersom jag är råfeminist, men jag klarade inte av att vara utan min bebis. Det var mitt andra barn och hon var mig så otroligt nära. Nu när vi båda jobbar vabbar min man mer och är den som ibland får ta ut en ledig dag när dagis är stängt så vi prioriterar inte hans jobb mer. Jag prioriterade mina känslor och tillät mig att vara mamma fullt ut.

Fast om man nu prioriterar mannens jobb framför kvinnans, är det något fel med det då? Det är väl inte värre än om man hade prioriterat kvinnans jobb "framför" mannens? De allra flesta mammorna vill nog vara hemma med sina barn så länge de kan, inget fel med det.
  • Anonym (snigel17)
    Iowhannah skrev 2018-01-28 10:32:33 följande:

Det vill nog de allra flesta pappor också, men det är sällan man pratar om det.

Alla familjer får väl göra som de själva vill :)
Svar på tråden Gravid och precis blivit erbjuden jobb