Inlägg från: Anonym (Tina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tina)

Gravid och precis blivit erbjuden jobb

Jag hade gjort abort. Men det är jag det. Jag hade varit nöjd med två barn och överlycklig om jag hade fått en fast tjänst.

• Anonym (Tina)
    Anonym (snigel17) skrev 2018-01-26 08:06:58 följande:

Så du hade alltså valt bort ditt egna barn för att göra din chef nöjd? Tror du din chef hade gjort likadant? Bara en fråga :)

Jag hade valt att ha två barn. Men som jag sa: det är ju jag det.
  • Anonym (Tina)

Jag tycker iaf att man ska vara ärlig och säga som det är.

• Anonym (Tina)
    Inga bekymmer skrev 2018-01-26 11:28:51 följande:

Men skulle du tala om för arbetsgivaren i v 4 att du är gravid?

Ts, du har ingen skyldighet att tala om det för chefen nu och chefen får inte låta det påverka erbjudandet. Ta jobbet, skriv på pappren och berätta när du kommit över den osäkra perioden. Du är ju precis i början, så att berätta redan nu vore dumt.

Jag hade aldrig klarat att vara så oärlig. Taskigt mot arbetsgivaren.
  • Anonym (Tina)
    Inga bekymmer skrev 2018-01-26 11:52:43 följande:

Taskigt att inte berätta samma v som du plussat?? Arbetsgivaren vet när han/hon anställer en kvinna i fertil ålder att hon kan bli med barn och bli borta på föräldraledighet precis som en man också kan gå på föräldraledig, vilket ska meddelas med 2-3 månaders varsel men bra såklart om men kan meddela tidigare än så. Men det är inget oärligt över att inte berätta i v 4, Ts har INGEN skyldighet!! De flesta berättar ju inte ens för sina vänner eller närmsta familj under de första osäkra veckorna, tycker du då inte att det är konstigt att berätta för arbetsgivaren så tidigt när inte ens de närmsta vet?Arbetsgivaren kommer i god tid kunna planera för tiden när Ts behöver vara föräldraledig.

Jag hade inte velat anställa henne.
Svar på tråden Gravid och precis blivit erbjuden jobb