• Sebbe

RD 6

Ruvar på ett tredagars typ. Var 8 celler vid insättning.

Jag postar det här inlägget eftersom jag, som många andra ruvare, håller på att bli knäpp. Har alltid trott att jag skulle ?känna?: nu är jag gravid. Rent mentalt. Kroppsligt har jag ju massa symptom men det är bara lutinus. Ruvar för andra gången så vet hur det kändes då.

Jag vill så himla gärna få lite hopp. Exempel från andra som ?kände på sig? att de var gravida men endå var det...

För det är för tidigt att tjuvtesta.... eller?

• Svar på tråden RD 6
  • LovisaM

Jag har fått plus på ruvardag 5 med 5-dagars så du borde kunna testa tidigt imorgon eller nästa dag.

• Sebbe

Kände du symptom som du ?visste? inte berodde på lutinus?

• Ellencassandra

Jag ruvar också på ett tredagars med åtta celler.. vet hur det känns. Man blir tokig ;P
    Har noll symptom å det hade jag förra gången också å då vart det minus. Så har inga stora förhoppningar. Är på Ruvardag 10

• Sebbe

När har du testdag? Jag ska testa 1/2.

Nej jag börjar också ge upp.... vi finck inga till frysen heller heller så det är bara påt igen...

• Ellencassandra
    Sebbe skrev 2018-01-25 13:10:10 följande:

När har du testdag? Jag ska testa 1/2.

Nej jag börjar också ge upp.... vi finck inga till frysen heller heller så det är bara påt igen...

30/1. Men ska nog testa 28e för vill hellre testa en söndag å sörja hela dan än å testa på en tisdag å sen åka till jobbet :P
    Aa det e väldigt jobbigt just nu :( ruvartiden är inte rolig.. är på omgång två. Fick 1 tre dagars till frysen. Annars har jag aldrig fått till frysen innan..
  • LovisaM

Lutinus å gravsymptom är så lika... vet ingen skillnad då jag gjort 3 insättningar å alla har fäst dock släppte ett väldigt tidigt (neg på testdag men plus rd5) dem andra har vart plus från rf5 å blivit missfall runt vecka 6-7.

• Sebbe

Ja... jag har blivit sjukskriven det senaste så jag jobbar bara ett par timmar under testdagen.

Jag ska påmdop på söndagen. Vilket känns skit faktiskt så jag tänker att jag ska testa mån morgon. Vill kunna inbilla mig graviditet under dopet för att orka med...

• Ellencassandra
    Sebbe skrev 2018-01-25 13:23:01 följande:

Ja... jag har blivit sjukskriven det senaste så jag jobbar bara ett par timmar under testdagen.

Jag ska påmdop på söndagen. Vilket känns skit faktiskt så jag tänker att jag ska testa mån morgon. Vill kunna inbilla mig graviditet under dopet för att orka med...

Åh fy jag förstår verkligen. Hade inte heller pallat med å ta test innan det om det nu e negativt. Jag hade nog inte ens orkat med ett dop under den här tiden.

Drar mig tyvärr undan vänner som e gravida å har barn. Känns jättetråkigt men tycker det är så jobbigt just nu. Klarar inte av å se deras magar å så.. :(
  • Sebbe

Ärligt talat så förstår jag inte hur jag orkar. Tror faktiskt BARA att det handlar om att jag ruvar. Ett litet hopp finns. Hade jag varit någon annan stanna i processen tror jag inte jag hade pallat.

Sedan orkar jag ju heller inget annat. Tex jobba, promenera, ta initiativ så det krävs mycket för att uppbåda den energi som krävs att gå på dop.

Vart gör ni ivf? Vi är på Carlanderska i gbg

• Ellencassandra
    Sebbe skrev 2018-01-25 13:33:23 följande:

Ärligt talat så förstår jag inte hur jag orkar. Tror faktiskt BARA att det handlar om att jag ruvar. Ett litet hopp finns. Hade jag varit någon annan stanna i processen tror jag inte jag hade pallat.

Sedan orkar jag ju heller inget annat. Tex jobba, promenera, ta initiativ så det krävs mycket för att uppbåda den energi som krävs att gå på dop.

Vart gör ni ivf? Vi är på Carlanderska i gbg

Tycker du e stark som klarar av det. Förstår hur du tänker.
    Nä man har liksom tappat sig själv i allt det här.. jag orkar inte mycket heller. Även fast man borde göra tvärtom å göra massa saker så man tänker på annat. Jag jobbar iaf men det e ett rätt ensamt jobb så hinner tänka en massa ändå.
    Vi går på Stockholm ivf. Får man fråga hur gammal du är?
    Om detta misslyckas å FET misslyckas så ska jag be om att få sätta in två.. hoppas jag får göra det.
  • Sebbe

Jag har ett ganska socialt jobb, så egentligen borde det vara bra. Lägga fokus på andra personer. Men der Funkade bara ett tag. Hur gör du för att orka vara ensam med tankarna?

Självklart. Vi är-tror jag- ganska unga. 29 och 30. Hur gamla är ni?

• Sebbe
    LovisaM skrev 2018-01-25 13:16:49 följande:

Lutinus å gravsymptom är så lika... vet ingen skillnad då jag gjort 3 insättningar å alla har fäst dock släppte ett väldigt tidigt (neg på testdag men plus rd5) dem andra har vart plus från rf5 å blivit missfall runt vecka 6-7.

Jag beklagar att det inte gått hela vägen. Hoppas det har löst sig på annat sätt för dig?

Men hur vet du att det fäste och sedan släppte tidigt? Alltså, kunde det inte varit ägglossningsspruta som satt i?
  • Sebbe
    Ellencassandra skrev 2018-01-25 13:38:13 följande:

Tycker du e stark som klarar av det. Förstår hur du tänker.

Nä man har liksom tappat sig själv i allt det här.. jag orkar inte mycket heller. Även fast man borde göra tvärtom å göra massa saker så man tänker på annat. Jag jobbar iaf men det e ett rätt ensamt jobb så hinner tänka en massa ändå.

Vi går på Stockholm ivf. Får man fråga hur gammal du är?

Om detta misslyckas å FET misslyckas så ska jag be om att få sätta in två.. hoppas jag får göra det.

Jag har ett ganska socialt jobb, så egentligen borde det vara bra. Lägga fokus på andra personer. Men der Funkade bara ett tag. Hur gör du för att orka vara ensam med tankarna?

• LovisaM
    Sebbe skrev 2018-01-25 13:45:05 följande:

Jag beklagar att det inte gått hela vägen. Hoppas det har löst sig på annat sätt för dig?

Men hur vet du att det fäste och sedan släppte tidigt? Alltså, kunde det inte varit ägglossningsspruta som satt i?

Det var ett fet så inga sprutor, testa på fr 5 å fick gravid 1-2 veckor å testade igen rd 10 å fick då inte gravid.

Har en dotter på 1 år från färskförsöket
  • Ellencassandra
    Sebbe skrev 2018-01-25 13:45:50 följande:

Det är jättesvårt.. har så svårt å spela att allt är bra också. I början var det lätt.
    Ja du.. jag bara måste. Ibland funkar det bra ibland blir jag så deppig så jag bara vill gråta. Gillar å skriva av mig det brukar hjälpa så ibland skriver jag med en kompis eller här på familjeliv :)

Vi e också unga. 27 år båda två.. dom säger ju att åldern har störst betydelse men ja.. vi får hoppas!! :)
  • pajas77
    Sebbe skrev 2018-01-25 12:52:56 följande:

Ruvar på ett tredagars typ. Var 8 celler vid insättning.

Jag postar det här inlägget eftersom jag, som många andra ruvare, håller på att bli knäpp. Har alltid trott att jag skulle ?känna?: nu är jag gravid. Rent mentalt. Kroppsligt har jag ju massa symptom men det är bara lutinus. Ruvar för andra gången så vet hur det kändes då.

Jag vill så himla gärna få lite hopp. Exempel från andra som ?kände på sig? att de var gravida men endå var det...

För det är för tidigt att tjuvtesta.... eller?

hej! jag ruvar på ett 2 dagars 6 celligt och är på ruvardag 6 . detta är våran andra ivf men våran 5 återföring. blev gravid 2015 och hade då lutinus . mådde riktigt dåligt , huvudvärk.ömma bröst , klåda på fötterna. så denna gång prövade jag crinone och mår mycket bättre. man blir ju lurad för lutinus känns precis lika som gravsymptom.  hur gammal är du ? jag är 40
Svar på tråden RD 6