[quote=78506360][quote-nick]minipeach86 skrev 2018-02-27 10:39:03 följande:[/quote-nic] Jaså vilka goda nyheter, vad kul! Hur många barn har du? Man kan ju alltid hoppas att det kommer igång av sig självt en vacker dag =) Jag har aldrig mens eller ÄL som det är nu, men Letrozol fick fart på äggen tack och lov. Har alltid (sedan mycket unga år då jag fick diagnosen) identifierat mig själv som en person som kommer få svårt att få barn om det ens är möjligt. Läkarna uttalade sig klumpigt förr, tyvärr gör en del det fortfarande även fast det finns mer underlag och kunskap idag. Så jag kan liksom fortfarande inte ta till mig att jag är gravid, känns som att jag bara "leker" =) Har också svårt att fantisera längre än fram till vecka 13 för jag vågar inte ta ut något i förskott "eftersom jag är en sån där person som egentligen inte kan bli gravid". Kanske efter KUB och sedan när magen börjar växa, om allt går så bra, att jag kan börja ta till mig det på riktigt..<3
Mående just nu: lätt illamående men inte alls farligt, molvärk som kommer och går varje dag, torr hy och slemhinnor, stillastående tarmar, lite humördippar som gör mig nedstämd ibland, väldigt trött typ "solsting-känsla" haha... men annars mår jag jättebra, har verkligen inget att klaga på! =) Får jag fråga om din pcos ger dig dålig hy? Det har nämligen jag (det blir som bortblåst med p-piller men utan är det kaos) och jag har haft en hemlig önskan om att en graviditet med nya hormoner skulle göra hyn fin igen vilket många med pcos-hy upplever. Men hittills är det likadant =( [/quote]
Förstår det! Kände likadant med första barnet. Allt var så overkligt! Vi har två fina barn (första med hjälp av pergotime och andra med hjälp av letrozol) och nu väntar vi barn nr 3. :) Ja, dålig hy har varit ett av mina symptom men det blev bättre efter att jag åt en kur med roaccutan när jag var yngre. Men jag har också ätit diane som p-piller just för hyns skull. Men det har stabiliserats lite på senare år. Jag har dock tyckte att hyn har varit okej under tidigare graviditeter. Den har iaf inte blivit värre. Men i denna grav så har det kommit lite grann nu men kan bero på dålig sömn och annat med... :)