Inlägg från: Butterfly88 |Visa alla inlägg
  • Butterfly88

BF oktober 2018

Träffade mitt livs kärlek för 2 år sen, tog ut p-staven för 1 år sen och i måndags plussade vi! Kunde inte tro att det var sant så gjorde ett till i tisdags som också var postivit. Gjorde ytterligare ett i onsdags och även det var postivit Hade nästan börjat ge upp. Jag är 30, sambon 35 och detta är första för oss bägge. Enligt gravid-appen har vi beräknad BF 28/10.

• Butterfly88

Går in i v 6 (5+0) idag med första barnet. Har diabetes (typ 2, bra behandlad med Metformin) och högt bltr (slutade med dom tabletterna häromdagen på inrådan av läkare). Är överviktig. Blir 30 i år. Har börjat noja som fan över missfall för jag har ju inte dom bästa förutsättningarna. Kan man göra nån undersökning för att lugna nerverna? Ska till vårdcentralen på onsdag för att kolla bltr.

• Butterfly88

Skrev ett inlägg häromdan men kan inte hitta det nu så försöker igen.

Enligt Preglife är jag i v 5+1 med första barnet. Blir 30 år. Är överviktig. Här diabetes typ 2 som behandlas bra med Metformin och högt blodtryck som jag inte längre behandlas för då dom läkemedeln inte skulle tas under graviditet enligt min läkare. Jag har ju inte dom bästa förutsättningarna så jag har börjat noja som fan över missfall. Känner inget illamående men har ont i brösten och drömmer mycket så tror att allt är ok än så länge. Ska träffa läkaren på vårdcentralen imorgon för att kolla blodtrycket och ska på hälsosamtal hos barnmorskan i mitten på mars. Finns det nån undersökning eller prov jag kan be om för att stilla min oro?

Svar på tråden BF oktober 2018