Sooooofiee skrev 2018-02-21 02:03:56 följande:
Hej hej.
Plussade idag och enligt sista mens första dag så är jag beräknad 29/10.
Jag vet inte om jag är glad eller ledsen just nu. Jag och pappan till barnet gick isär i början av december. Har en son som är 9 månader ihop så vi har umgåtts och haft lite sex ändå. Exet kommer bli sååååå arg på mig även min familj, men jag klarar inte av att göra en abort då det är emot alla mina principer! Kommer garanterat få gå igenom allt själv, är det någon annan som vart/är i ungefär samma sits som mig?
Alltså, pappan har ju EXAKT samma ansvar som du! Han vet väl hur barn blir till, och vill han verkligen inte ha barn så vet han garanterat hur han skyddar sig från det. Män är så jääävla duktiga på att slå ifrån sig ansvar. Män har ETT tillfälle att se till att han inte blir pappa. ETT! Varför tar han inte vara på det!?
Med andra ord: lägg INTE skulden på dig själv, ni är två om detta. Se till att han tar sitt ansvar, gjorde han det inte vid samlaget så får han ta konsekvenserna nu. Punkt! Är så trött på män som behandlar kvinnor som skräp (nu menar jag generellt alltså). Blir han arg på dig är han ett arsle. Ta hand om dig!