• isali

BF oktober 2018

Hej! En norrlänning här som bara för några dagar sen plussat med andra barnet. Beräknad till 29 oktober enligt sista mensen. Har en son på två år! Minns att jag sist hittade världens bästa människor via familjeliv, som sen ledde till en Facebook grupp. Så hänger gärna på!

E
  • isali
    Mamapolarbear skrev 2018-02-17 15:44:59 följande:

Hej, hoppas att det är ok att jag också hoppar in här! Jag och min man väntar nu vårt första barn, vi plussade på alla hjärtans dag (BIM-2). Bästa presenten vi någonsin gett och fått av varandra! ;) Eftersom vi tidigare använt oss av NC som preventivmedel och nu som stöd inför graviditet, så ser vi att beräknad födsel är 29 oktober och att vi idag är i vecka 4 (3+6). Vi har undrat lite över när man ska/kan kontakta mvc, och vi kom idag överens om att vi nog ringer på måndag och bokar tid för det där första samtalet kring hälsa som man kan få. Jag är superorolig över att göra något som skadar, idag tex under min träning tog jag inte ens i med halva min kraft i rädsla att ?tappa? graviditeten. Jag hoppas att ett samtal med en barnmorska kan ge mig riktlinjer till vad som jag kan och inte kan göra framöver och släppa oron :) jag har ångestproblematik i bagaget, så jag vet att jag lätt kan ha överdriven oro och kan behöva lite stöd i att veta när det är överdrivet eller befogat... vad är era tankar kring träning så här tidigt i en graviditet? Påverkar det ens graviditeten? :)

Kul med en till som tränar! Är beräknad till exakt samma dag som sig och är nu i vecka 4+0. Jag kör mycket styrkelyft och varierar det med varsin. Denna graviditet så ska jag försöka hålla mig i bättre form än förra. Än så långe trånar jag på som vanligt och kommer köra på så långe kroppen min orkar.

Minns att jag var orolig mycket. Men njöt mest och allt var så spännande och nytt med sonen. Att ha en liten hemlighet som ingen annan visste. Så spännande! Lycka till!
  • isali
    Annanosen skrev 2018-02-17 23:21:53 följande:

Har äntligen lyckats bli gravid, efter tre års försök, ett halvår med IVF. Plussade i måndags, på BIM, men har fortfarande svårt att ta in detta! :)

Har tid för UL 8/3, då är jag i v 8 (7+3).

Om jag räknat rätt, och allt går vägen, så kommer vårt mirakel i slutet av oktober! :)

Grattis! Så glad för eran skull!
  • isali
    paam skrev 2018-02-21 18:24:47 följande:

Ah jag har försökt komma in på min email som min Facebook är kopplad till i en vecka nu, jag får inte återställa kontot för Microsoft-teamet för jag inte kan svara på vilka mina senast skickade mejl var till/handlade om (en mejl som jag inte använt sedan 2011)

Finns det något annat sätt att gå med i Facebook-gruppen? ????

Jag har då skickat PM till de som startat gruppen men ej fått svar, så vet ej
Svar på tråden BF oktober 2018