Inlägg från: whippitwhippet |Visa alla inlägg
  • whippitwhippet

BF oktober 2018

Gravid i v. 6+6,beräknad den 30 september, men har en känsla av att det blir i oktober, gick över 1 vecka med förra barnet.

Det här blir vårt tredje gemensamma barn, min mans fjärde. För 2,5 år sedan fick jag ett MA i vecka 10-11, så det känns mycket mer nervöst den här gången än tidigare graviditeter.

Har skickat meddelande om mail för att få gå med i fb-gruppen!

• whippitwhippet
    Tosten82 skrev 2018-02-11 11:16:05 följande:

Hej,

nyligen plussat och väntar mitt fjärde barn (inte planerat), men nu börjar jag nojja för när den väl flyttat in är den såklart välkommen :)

Någon mer som är 35+, har massa funderingar :S

Japp, jag är 38 och väntar (förhoppningsvis!) min trea. De andra barnen är 9 och 12 så det känns verkligen som att börja om från början. Det är lite extra nervöst då jag fick ett MA för 2,5 år sedan och efter det inte lyckats bli gravid förrän nu.
  • whippitwhippet
    Tosten82 skrev 2018-02-11 18:47:47 följande:

Ah spännande! hoppas det går hela vägen nu då :) men förstår helt klart din oro.

Känner att jag är mer orolig än någonsin, vet inte hur jag ska klara typ 33 veckor till ;) oroar mig från allt från fosterskador (har ju 3 friska, varför skulle vi få en till som är frisk?) till att föda hemma (förra gången gick det väldigt snabbt och jag fattade inte ens att det var igång :S)

Samma här! Man kan ju tycka att man borde vara mindre orolig när man redan gått igenom några graviditeter. ;) Just kring förlossningen har jag inte hunnit börja oroa mig, men min senaste förlossning var också väldigt snabb, 15 minuter efter ankomst på sjukhuset var han född! Men det där med fosterskador tänker jag en hel del på, riskerna ökar ju trots allt med åldern. Försöker tänka att de flesta barn ändå föds friska! Ska ni göra KUB?
Svar på tråden BF oktober 2018