Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

BF oktober 2018

Hoppar in! Fick pos grav test igår på äl+10. Aldrig testat pos så tidigt förut (detta blir nr 3). Jag bröt ihop av glädje. :) Tidigare varit ofrivilligt barnlös så jag är så tacksam för varje mirakel. Bf ca 18 oktober.

Går gärna med i en Facebook-grupp lite längre fram.

• familjenl

Beklagar missfallet Kakan0! :( Kan inte ens föreställa mig sorgen. Hoppas att det tar sig snabbt igen för er!

Angående symptom. Jag är i vecka 5 och haft svinont i ryggen sen ca en vecka efter äl men det har börjat lätta nu. Är lite lätt illamående ibland och brösten har börjat ömma sen igår. Humöret och tröttheten börjar också smyga sig på. Väntar nr 3.:)

• familjenl

Men med andra barnet kände jag lite symptom i vecka 4-5 men sen avtog det lite för att sedan komma rejält i vecka 7. Så ta det lugnt. Vissa märker ju inte att de är gravida de första veckorna så symptomen varierar nog för alla. :)

Jag har haft en hel del molvärk också förresten. Men det har lugnat ner sig lite.

• familjenl

Jag känner mig inte redo för att vara med i en stor facebook-grupp än så jag fortsätter gärna hänga och skriva här om någon mer känner likadant. :)

• familjenl
    Anonym (bebis på g) skrev 2018-02-12 11:20:44 följande:

tack alla. jag var bara i vecka 5+1 så det var väldigt färskt. men jag vet ju inte hur jag ska bete mig. ska jag inte gå någonstans? ska kroppen sköta det här helt på egen hand?

nåväl ni ska inte tänka på det, ni ska tänka på era små pyren. det här löser sig! kram och tack för omtanke.

Beklagar verkligen!!! :(
  • familjenl
    minipeach86 skrev 2018-02-13 14:16:12 följande:
    Jag känner samma sak och vill gärna hänga här och hoppas vi blir ett gäng som stannar kvar =) Kanske redo för FB-gruppen efter v12 om man klarar sig dit vilket man får hoppas <3 Spännande tider nu! 
    Vilken vecka är du i?
    Härligt! Precis så tänker jag med, runt vecka 12 kan man gå med i en facebook-grupp, :) 

Jag är i vecka 5, (4+6) så går in i vecka 6 imorn. Tredje barnet. :) Själv då?
  • familjenl
    Trolletsunge skrev 2018-02-13 19:28:29 följande:

Jag hakar gärna på er och stannar här tills v.12 :)

Jag är också i v. 5 (4+4)

Kul! Är det första barnet? :)
  • familjenl
    minipeach86 skrev 2018-02-13 21:43:41 följande:

Då ligger vi exakt lika, jag är också 4+6 idag! Sååå spännande detta! Första barnet för mig. Allt är så nytt och overkligt =)

Så härligt! :) Väldigt spännande här med trots att det är tredje, haha. Längtar tills man är så pass långt gången att man kan berätta för syskonen att det ligger en bebis i magen.

Hur mår ni alla? Själv tycker jag att symptomen minskat lite men det har det även gott tidigare graviditeter för att sedan öka igen vid vecka 7-8. :)
  • familjenl
    minipeach86 skrev 2018-02-16 13:42:16 följande:

Jag har också 18/10! =)

I alla fall enligt NC som går efter befruktningsdatum.. preglife-appen som går efter senaste mens beräknar 14/10, men jag hade ÄL ett par dagar senare än "normalt" så därför tror jag mer på NC!

Håller tummarna för oss att det håller hela vägen <3 Har du fått någon utredning av vården för dina upprepade missfall? 

Det finns en FB-grupp, bläddra bakåt litegrann så är det någon som skriver att man kan skicka PM till henne med sin mailadress som är kopplad till Facebook så bjuder hon in.

Här är en till med bf 18/10 enligt NC! :)
  • familjenl
    paam skrev 2018-02-16 14:39:18 följande:

Ni som har gjort/ska göra tidigt VUL; varför gör ni det? Varför får ni det? Hur? Privat elr genom Bm? Vill gärna göra ett men vet inte hur jag går tillväga för att få ett, träffade min barnmorska första gången för några dagar sedan & ska dit igen 8/3. Är nu i v 6, går in i v 7 imorgon

Jag har gjort det med mina tidigare två eftersom det ingick som uppföljning i behandlingen vi gjorde då(har pcos ) och jag har bokat in ett privat vul denna gång med. När vi har vår historia om att ha svårt att bli gravida så vill jag se att allt ser bra ut. Vi ska även göra kub i vecka 10-12.
Svar på tråden BF oktober 2018