pyret18 skrev 2018-02-15 10:42:16 följande:
Hej på er,
Jag fick mitt livs första + i lördags den 10de Feb efter att ha varit utan preventivmedel sedan Aug-17. Vi har tänkt 'blir det så blir det' och även om jag haft lite koll på ägglossning så kom plusset lite som en chock. Jag har aldrig tagit för givet att jag kan bli gravid (är 30år) och har sedan en operation av cysta endast en äggstock och äggledare kvar vilket jag har förutsatt skulle göra det lite besvärligare.
Men nu står vi här, två solklara test senare med ett lite pyre i magen i vecka 6 (5+5). Jag vet inte om jag har så mkt till symptom egentligen men är kissnödig hela tiden och har haft/har oerhört ömma bröst men inget illamående. Vi har bokat inskrivningsmöte hos MVC den 5 mars och tills dess försöker vi väl vänja oss vid tanken och inte oroa sig allt för mycket.
Hur tänker ni kring fosterdiagnostik? Jag känner mig ganska övertygad om att jag vill göra ett KUB-test men har egentligen ganska dålig koll.
Vi ska göra KUB-test. Mest för att vi inte vill vänta med UL till v17-20, är alldeles för långt tid tills dess haha ????
Samtidigt har vi visserligen diskuterat hur vi gör OM det skulle påvisa någon avvikelse på bebis & hur stor sannolikheten för downs är (det är det KUB går ut på, är det stor sannolikhet bör man göra fostervattenprov för att veta säkert). Så allt är diskuterat & klart här hemma, självklart hoppas vi att bebis är frisk & är mest nyfikna på att få se h*n :)