• Anehhs

BF oktober 2018

Hej på er!

Plussade idag och har enligt uträkning bf den 14 oktober.

Har sedan innan en dotter som blir 3 i sommar så jag är gärna med i denna grupp:)

• Anehhs
    Snygglugg skrev 2018-02-05 16:47:07 följande:

Vad har ni alla för symtom? Och vilken dag är ni i? Så nyfiken :)

Jag är i vecka 5 (4+3). Fick ett starkt + på BIM+2 och har ömma bröst samt illamående. Kan inte minnas att jag hade såhär starka symtom förra graviditeten...
  • Anehhs

Grattis till er andra som plussat :)

Jag har ett fruktansvärt illamående och även som kraftig mensvärk emellanåt, kan inte minnas att jag mådde såhär med första barnet... hur ska detta gå?!

• Anehhs
    BowserSchnauzer skrev 2018-02-08 12:51:45 följande:

Hoppar också in i denna tråd, ät idag i v 5+5 och beräknat BF 5/10. Andra barnet. Äntligen säger jag för nu har vi försökt i nästan ett år :).

Kände inte så mycket symtom förra veckan, mest uppsvälld och lite trött men denna vecka har illamåendet börjat smyga sig på. Blä! Vill äta för jag vet att jag måste (annars mår jag ännu mer illa) men känner att det vänder sig i magen när jag öppnar kylskåpet. Vill helst bara äta frukt och fräscha saker, igår skulle vi äta pyttipanna men tanke på stekt ägg fick det att vända sig i magen så det fick bli annat. Var så här ca 3-4v förra graviditeten och vet att det började såhär men sen blev mycket värre. Ha ha! Ser inte fram emot det! Men det är ju för en god sak ????

Kan ni laga mat/öppna kylskåpet? ????

Grattis till graviditeten:)

Jag är också känslig mot vissa dofter, klarade knappt av att tillaga fisk häromdagen... och jag är också känslig om det luktar något konstigt i kylen:)
  • Anehhs

Grattis till er nya som plussat:)

Här hemma har vi en fin stegring (har för mycket test hemma) haha men känner mig också väldigt gravid!

• Anehhs
    zuces skrev 2018-02-09 17:38:01 följande:

Jättefin stegring! Grattis! Vilka dagar har du tagit dom på? Har själv inte fått jättestarkt test än.. BIM var igår

Första på BIM+1 andra på BIM+3 och det tredje på BIM+6:)
  • Anehhs
    zuces skrev 2018-02-09 23:01:52 följande:

Tack för svar! Jag är på BIM+1 och har som det svagaste så jag kan va lite lugn. Känns som alla har jättestarkt på BIM! Men så behöver det ju inte va :) vad känner du för symptom? Och vad har du känt senaste veckan?

Det var likadant för mig med första barnet att jag inte fick starkt förens några dagar efter BIM:)

Jag har haft illamående och ömma bröst sen dagen jag plussade, får även molvärk på kvällar när jag lägger mig. Nu de två senaste dagarna har jag reagerat på doft:)
  • Anehhs

Grattis till er nya som plussat och beklagar för er som fått missfall<3

• Anehhs
    sannnnajj skrev 2018-02-13 14:44:35 följande:

Är det vanligt att man känner molande värk/ mensvärk v.5 plussade i fredags så väldigt nervös!

Ja det är vanligt:)
Svar på tråden BF oktober 2018