Inlägg från: Anonym (Avo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Avo)

BF oktober 2018

Plussade i förrgår och är 33 år. Är livrädd då jag har 3 stora barn och gjort mitt på den fronten. Väntar dessutom på sterilisering sen flera månader tillbaka så detta känns verkligen olägligt ???? Dessutom har jag en del fysiska problem som gör graviditeten till mer riskfylld och inte blir det bättre av att jag gjorde en abort för ett par år sen som innebar en hel del komplikationer och jag förlorade en del blod. Är helt enkelt livrädd men har bestämt oss för att inte gå igenom en abort till. Låter naturen ha sin gång och om det inte går vägen så har jag en väntande sterilisering. 

Fler som har en del fysiska besvär/åkommor som gör grav lite mer riskfylld eller som haft tuffa graviditer och förlossningar innan som gör er rädda?

• Anonym (Avo)

Hej. Jag plussade svagt + ca 4 dagar innan jag skulle haft mens efter att jag haft svarta och rosa flytningar sen 1 vecka tillbaka med även frossa, kraftig smärta i magen och varit kass i kistan. Smärtan och det svartbruna flyrningarna fortsatte och 2 dagar efter att jag pussat så tof jag 2 till test, ett vanligt clearblue som visade svagt + och ett digitalt som visade gravid 1-2 veckor.

Dagen efter så eskalerade smärtan och Alvedon hjälpte inte och har haft kraftigt illamående. Va tillslut tvungen att åka in akut. vul visade inga tecken på varken graviditet eller mens på G. Tunn slemhinna med endast en förtjockning längst upp i livmodern i hinnan. De såg även att jag hade vätska i buken men sa att det inte behöver betyda att det är något farligt i magen om jag inte blir sämre.Urinprov visade negativt men blodprov visade på hcg 24. Dom funderade på titthålsoperation om det eskalerade då jag även hade temp. Blev inlagd över natten men läget förändrades inte så jag fick åka hem med svaret att åka in om det blev värre, att det annars är ett extremt tidigt missfall som jag inte märkt av annat än smärtan och det svarta eller en väldigt tidig grav som inte syns än. De trodde inte på utomhavande... ska ta nya blodprover om ca 1 vecka för att kolla hcg.

Jag mår fortfarande illa. är dålig i magen och ont och det kommer inte rent blod utan bara rosa eller svart oftast när jag gör nr 2.

Någon som varit med om detta??.

Svar på tråden BF oktober 2018