• Anonym (Ledsen och orolig)

Tror fostret har dött!

Hej.

Har en sån där ultraljudsmonitor där man kan höra hjärtljud. Har lyssnat vaginalt varannan dag sen 8+4. Hört lilla hjärtat ticka på jättefint. Idag skulle jag lyssna igen men hittar inte hjärtat. Tror bebisen dött hörde snabbt i förrgår men nu efter mer än 10 min ingenting! Orkar inte förlora en till! Ska vara i 9+2.

Nån som upplevt samma men där bebis ändå levt?

Eller är det helt kört?

• Svar på tråden Tror fostret har dött!
  • Pope Joan II
    EpicNurse skrev 2018-01-31 10:30:31 följande:
    Vänta nu! Du ska absolut inte stoppa in dopplern i slidan! Var har du ens fått den idén ifrån?!!
    Och var har hon hittat en barnmorska som skulle bekräfta både användningssättet och graden av ofarlighet? 
  • Anonym (Karin)

Så otroligt tråkigt att höra! Jag förstår att det känns väldigt tungt! Kram!

• nonameleft

Ni som har åsikter om TS användande av doppler kanske kunde tänka lite på tonen med tanke på vad TS går igenom just nu. 

TS, beklagar sorgen. Hoppas de hittar orsaken till dina missfall och att det går bättre nästa gång.

• Pope Joan II
    nonameleft skrev 2018-01-31 10:43:23 följande:

Ni som har åsikter om TS användande av doppler kanske kunde tänka lite på tonen med tanke på vad TS går igenom just nu. 

TS, beklagar sorgen. Hoppas de hittar orsaken till dina missfall och att det går bättre nästa gång.

Det finns ingen chans att en barnmorska skulle ha sagt vad ts hävdar att barnmorskan hon sagt.
  • Anonym (L)
    nonameleft skrev 2018-01-31 10:43:23 följande:

Förstår hur du tänker men om man inte vill ha missfall kanske man inte ska göra sjuka grejer som man inte vet hur det påverkar graviditeten?! Det är inte ens ett normalt användningsområde för en doppler och ingen vet om det kan orsaka missfall. Värmen och vibrationerna som uppstår när man använder doppler blir bra mycket intensivare när man kör in den i slidan och tar den direkt på livmodern. Skulle mycket väl kunna orsaka missfall.

INGEN person som är utbildad inom obstetrik skulle säga att det är ok att hålla på så för det är det inte.
  • Anonym (Vecka 7)

Jag råder dig inte att föra egna vaginala ultraljud, låter hysteriskt!!!!

MEN JO... Man kan höra hjärtljud redan i vecka 7 med hjälp av vaginalt ultraljud,
    hur vet jag detta?

Jag har själv genomgått en IVF och då gör man vanligtvis ett VUL  v 7-10 för att se att hjärtat börjar slå. Detta för att klinik vill se att IVF har gått bra.

• Anonym (Vecka 7)
    Anonym (Trams) skrev 2018-01-25 23:21:11 följande:

Vad är det för BS? Man kan INTE höra hjärtat i v 8. Vilket jävla trams. Skärp er!!!

Det kan man!!!!
    Jag har genomgått IVF och dem gjorde VUL på mig i vecka 7 för att se att en hjärta börjat slå, och vi såg och hörde!!!!
  • v i r r a
    Anonym (Vecka 7) skrev 2018-01-31 11:10:26 följande:

Det kan man!!!!

Jag har genomgått IVF och dem gjorde VUL på mig i vecka 7 för att se att en hjärta börjat slå, och vi såg och hörde!!!!

Men är det möjligt att HÖRA hjärtljud i v 8? Nja..
  • Anonym (What)
    Anonym (Vecka 7) skrev 2018-01-31 11:07:47 följande:

Jag råder dig inte att föra egna vaginala ultraljud, låter hysteriskt!!!!

MEN JO... Man kan höra hjärtljud redan i vecka 7 med hjälp av vaginalt ultraljud,

hur vet jag detta?

Jag har själv genomgått en IVF och då gör man vanligtvis ett VUL  v 7-10 för att se att hjärtat börjar slå. Detta för att klinik vill se att IVF har gått bra.

Det tror jag alla här vet. Vi pratar om att lyssna med doppler på magen, vilket inte går i v 7. Vad vi inte visste var att hon kör in den i snippan för att lyssna. Helt sjukt.
  • Anonym (Vecka 7)
    v i r r a skrev 2018-01-31 11:14:27 följande:
    Men är det möjligt att HÖRA hjärtljud i v 8? Nja..
    haha du menar på riktigt att jag skulle sitta här och ljuga?
    Helt otroligt, haha.
Svar på tråden Tror fostret har dött!