Hur delar man på en 40-års present
Vi ska göra detsamma och är 6 tjejer varav 5 har respektive som ska med. Vi lägger en summa pp oavsett hur väl man känner födelsedagsbarnet.
Vi har gjort likadant vid bröllopspresenter.
Vi ska göra detsamma och är 6 tjejer varav 5 har respektive som ska med. Vi lägger en summa pp oavsett hur väl man känner födelsedagsbarnet.
Vi har gjort likadant vid bröllopspresenter.
Amalian, så har jag alltid tänkt, men fått "veta hut" av mina singel-vänner att så gör man bara inte med singlar reps par. Så numer, delar vi allt pp.
Det funkar det med såklart, men det var inget jag gick runt och tänkte på i mina yngre dagar som ensam.
Jag säger inte emot K Kalle. Sa bara att jag själv tänkte aldrig så när jag var yngre och singel. Därav var det inte så självklart för mig att det är så man delar. Jag har inga problem med det dock.
K Kalle, menar du att om ni som par går på kalas hemma hos en kompis eller en släkting för den delen, så har ni med er varsin present? Så har jag aldrig hört talas om nån som gör.
K Kalle, då förstår jag.
Ang huruvida vilka som betalar och vilka som ska stå på kortet:
Vi hade det där dilemmat inför en bröllopsgåva en gång. Alla tjejer kände bruden, men ingen hade väl nån relation till brudgummen. Alla par la lika mycket utom en tjej som vägrade för att hennes kille inte kände mannen. Då lackade vi ur och skrev inte hennes killes namn på kortet. Löjligt, men samma visa varje gång med henne, hon ska alltid lägga mindre än alla andra.
PH76 ja jag sa att det var löjligt av oss, men ibland tröttnar man på de som alltid vill komma billigare undan.