MissMagnolia skrev 2018-06-01 20:12:15 följande:
Hej!
Jag hoppar med här, käkade sista pillret idag och inväntar pillerblödning. Hoppas på ett barn 2019.
Jag är 27 och sambon 35, det blir mitt första och hans andra. Ska bli jättekul att ge bonus ett syskon <3
Vi hade egentligen tänkt vänta, jag är en sån som gillar att planera och ha allt klart och ordnat runt mig. Men sambon var så bebebissugen och har intalat mig att allt löser sig ändå haha. Att allt vi vill göra går att göra ändå.
En av anledningarna till att jag inte har velat är pga bonusen mamma som betett sig. Jag har känt att jag inte orkar bilda en ny familj med barn som alltid skulle behöva stå tillbaka för hennes nycker med högtider osv. Men vi har drivit igenom ett skriftligt avtal nu så det känns mycket bättre :). Visst finns fortfarande lite oro att hon skulle kunna ?förstöra? på nått sätt men vi tänker att vi lever vårt liv och ignorerar henne så gott det går!
Men vad spännande! Då har ju din kille lite erfarenhet, man kan göra allt även om barn finns i bilden och lättare blir det ju äldre barnen blir.
Vi planerar för barn nr två och det blir då ungefär 5 år mellan barnen om det skulle ta sig nu. Vi har precis börjat med produceringen och förra gången tog det ett år att bli gravid. Jag hade inte så bra koll på ägglossning o så den gången, tror också att jag hade ganska sen äl i min cykel då barnmorskan räknade ut bf en vecka senare än vad jag själv räknade.
Det är verkligen det häftigaste som finns att skaffa barn så jag är verkligen peppad inför denna gången :)