• MR8692

Barn 2019

Hoppar in här också!

Jag och min sambo, 26 resp. 32 år har nu äntligen bestämt oss för att börja bebisverkstad 2018.

Vi har varit ett par i snart 1år och sambos ungefär lika länge. Vi båda längtar och känner oss så redo för en liten bebis :) eller kan man någonsin bli 100% redo? Skämt och sido! Vi har i alla fall allt ordnat runt omkring oss med villa, jobb och god ekonomi vilket för oss känns viktigt. Jag har ÄL nu runt 10 april och detta blir vårt första försök efter att jag drog spiralen i mars. Vi hade väl egentligen tänkt att börja aktivt försöka i sommar men jag kan inte hålla mig längre. Och det kan ju ta tid, så vi kör på taktiken händer det så händer det. Är så pirrig och vill helst bara bli gravid nu, längtar efter graviditetssymtom och en växande mage. Så underbart :)

• MR8692
    Milian03 skrev 2018-04-10 22:03:13 följande:

Har börjat få äl symtom lite smått. Men tror inte det är dags förrän i helgen. Men vi ligger på och hoppas få en januari bebis. Hur ligger ni andra till i cykeln? Eller vissa har kanske inte börjat än? :)

Min ÄL har precis varit. Förhoppningsvis lyckades vi pricka in den. Haft ganska mycket molvärk. Återstår att se om 9 dagar om vi lyckades eller inte :) Hur tidigt vågar man testa innan BIM?
  • MR8692
    saijda skrev 2018-04-14 10:27:17 följande:

Länge sedan jag var inne här. Är på andra försöket sedan missfall 11 januari 2018.

Kör på temp-metoden så vet inte än när ÄL var men troligtvis runt 7-10 april men jag gissar på 10 april om man går efter tempen.

Vi hoppas verkligen på ett pluss igen och att det lilla fröet vill stanna kvar i såna fall <3

Hur går det för er? :)

Jag hade också ÄL runt 10 april! Detta är första försöket så jag har en känsla av att det verkligen inte har tagit sig :/ magkänslan bara säger det. Ska försöka hålla mig till att testa mig tills BIM 24/4 om inte mensen kommer tidigare såklart.. så jobbigt med all denna väntan! Typ det enda som kretsar i mitt huvud nu. Vill bli gravid såååå gärna!
  • MR8692

1 vecka kvar till BIM. Har så sjukt ont i brösten, de är svullna och väldigt ådriga?? Fått sova med bh senaste nätterna. Har haft spiral senaste åren så det här kanske är normalt att det blir såhär? En letar ju bara symtom på graviditet just nu! Men känns väldigt tidigt att brösten skulle börja ömma av den anledningen just nu.

• MR8692
    saijda skrev 2018-04-16 18:16:11 följande:

När tog du ut spiralen? Jag hade graviditessymtom efter uttag men det försvann efter någon månad :0

De symtomen du beskriver hade jag innan jag plussade förra gången (hoppas på ett nytt). Så håller verkligen tummarna för att det stämmer för dig också <3

Nu ger du mig lite hopp! :) tog ur min spiral för en månad sedan så har haft en mens där emellan. Senast du plussade hade du alltså ömma bröst redan 1 vecka innan BIM? snart kan vi testa! Håller alla tummar och tår för oss att det blir pluss :)
  • MR8692
    saijda skrev 2018-04-16 18:33:29 följande:

Okej, då borde det hormonet ute ur kroppen, så var det i alla fall för mig :0 ja, det gjorde sjukt ont kunde inte ligga på sidan och fick typ bädda till med täcke och en tunn kudde under brösten (trots bh) för att ligga skönt ^^ dessutom drog det i ljumskarna för mig, hade ont i höfterna/ ländryggen/svanskotan , mådde illa och hade svårt att äta vissa saker. Men ljumskarna och brösten kom först typ :)

8 dagar kvar till BIM enligt fertility friend appen. Då har vi BIM nästan samtidigt, vilket datum har du? :D Hoppas det är vår tur för ett pluss denna månad <3

Jag har också BIM 24/4! Vilket sammanträffande ;) vet inte när jag ska våga testa dock. Funderar på att ta ett test redan i helgen som kommer på BIM -3. Att ha tålamod är inte min starka sida.. när ska du ta ett test?
  • MR8692
    saijda skrev 2018-04-16 18:47:18 följande:

Men vad roligt och spännande ;) jag tror jag gör som förra gången, testade tre dagar efter BIM. Om jag kan hålla mig på samma sätt igen :0

Om du kollar på bilden jag delade ovanför så ser man skillnad på temp efter beräknad ÄL. Exakt så var den när jag plussade förra gången så hoppas och tror att vi lyckades.. igen <3

Håller tummarna att allt går väl och att det blir pluss!! :) enligt kurvan ser det verkligen lovande ut!
Svar på tråden Barn 2019