• Nal

Medial! Nån som ser min dotters borttappade nyckel och mobiltelefon?

Ser ett trästaket med tjocka grindstolpar... möjligen av sten. Tror nyckeln ligger innanför dessa. Men känns det inte igen kan hon ha rundat detta. Jag ser dem dock inifrån. De ligger inte längre helt synligt, kanske under lite snö. De går dock att hitta.

Berätta gärna var du hittar dem när de kommer fram.

• Nal

Mobilen känns nedramlad eller nedtryckt. Jag skulle börja med att kolla mellan soffkuddar/ dynor eller bredvid avläggningsbord och under säng eller mellan säng och vägg. Tror den ligger mellan något.

Du måste förstå. Det jag ser ser jag som symboler. Antar att det är lika för andra. Så jag ser ofta en klar bild men den bilden är till för mig. För att jag ska förstå. Och sedan förmedla en uppfattning. Meningen är inte heller att jag fullt ut ska förstå Utan bara förmedla. Säg till exempel att jag ser min farfar när jag tar en andekontakt åt någon annan. Då kan jag beskriva hur han såg ut... det kan också röra sig om personens farfar... Men det är inte min farfar utan bara en bild eller symbol som jag själv kan förstå.

Du måste därför själv tolka och skarva lite. I vartfall det jag skriver... Och ta det som känns vettigt och skippa resten.

För vad det är värt.... nal

• Nal

Det jag själv ser är mellan soffkuddar eller möjligen en fåtölj. Men som sagt det är min bild och du kan absolut börja i soffan. Den har inte försvunnit genom slarv utan snarare olycka/ otur om det hjälper till. Alltså hon har lite bara lagt den ifrån sig och glömt.

• Nal

Jag menar att jag inte tror att hon har lagt den på ett bra ställe typ på en byrå eller i en låda och glömt bort var den är utan att den hamnat olyckligt. Mellan eller under något.

• Nal

För min egen skull... Och min fortsätta utveckling/ egna tolkning. Det stämde så långt som att den var tappad? Fanns det stället (av något slag) vid skolan?

• Nal

Det kan vara så enkelt att jag hade fel ;) det händer ju ibland. Nej kommer inte på nåt rimligt alternativ. Är ganska säker på att det var ert hem jag såg efter hur du beskrev det. Och den var ju uppenbarligen inte där ;)

• Nal

Ja man får väl se det så :) hur går det med mobilen?

• Nal
    Nal skrev 2018-01-22 15:15:38 följande:

Mobilen känns nedramlad eller nedtryckt. Jag skulle börja med att kolla mellan soffkuddar/ dynor eller bredvid avläggningsbord och under säng eller mellan säng och vägg. Tror den ligger mellan något.

Teresia0407 skrev 2018-01-23 20:13:13 följande:

Vem nämnde att den fanns mellan säng och vägg??? För precis där var den!!

Ibland blir det rätt då ;)
  • Nal

Det gör mig inget att kallas för skämt. Det är dessutom svårt att kalla det för att någon blir lurad på något som är gratis.

Misstänker att du har egna upplevelser och förutsättningar för att jobba vidare med det om du känner för det ;) skönt att det löst sig i vart fall ;)

• Nal

Förslagsvis går du en nybörjar kurs. Finns lite överallt beroende på din hem ort. Det är lättare att våga se och lita på det man ser om man har lite handledning. Dessutom kan vissa saker man ser framstå som skrämmande och man kan behöva någon som hjälper till med tolkning.

Återkommer om bygget, att se på sånt kräver lite mer förberedelser.

• Nal

Om bygget... eller dig och bygget. Jag får upp bilder av att du haft en period då allt var mycket bra. Förmodligen var du nykär och allt skulle vara perfekt för alltid. Sen blev det inte riktigt så? Men sånt är livet. Det som var har rett ut sig och du borde befinna dig i ett läge där det allmänt är helt ok :).

Men du har funderat på hur du vill ha det. Osäker på om det gäller relation eller bygget. Det finns bra och dåliga val i livet, och det enklaste är inte alltid det bästa. Jag ser det jag vill kalla för frestelser... Men vill mana till eftertanke. Varför? Jo därför att jag ser att du har alla möjligheter att lyckas bra med det du företagit dig. Och du kommer kunna se tillbaka på bygget och den här perioden med välbehag.

Hur? Allt kommer bli bra! Meeen... det finns inga gratismål. Man måste vara beredd att kunna ge och att få. Det gäller relationen till din partner och till dina barn. Glöm inte bort varandra bara för att det blir jobbigt/ mycket en tid. Du har oroat dig för det finansiella? I vart fall säger korten det... Men vet du. Pengar kommer :) men inte gratis. Men jobbar ni för det så kommer det lösa sig vartefter :)

Ni har fått ett råd på vägen.

Ni kommer att få den hjälp ni behöver. Både praktiskt och av era hjälpare. Var beredd att ta emot den. Men glöm inte bort varifrån hjälpen kom. Visa tacksamhet, var beredd på att få bjuda igen. För annars kommer hjälpen ta slut.

På det hela taget är allt bra och kommer lösa sig :)

Lycka till/ nal

Svar på tråden Medial! Nån som ser min dotters borttappade nyckel och mobiltelefon?