• lica

Gravid trots endometrios?

Hej!
    Har försökt få barn i 1 år utan framgång (aldrig plussat) och håller samtidigt på att utredas för endometrios. Vad jag förstår kan man ha svårare att bli gravid med endo? Känner mig så jävla tröstlös då hela buken känns inflammerad av smärta 3 av 4 veckor varje månad och undrar hur det ens är möjligt att ett ägg kan bli befruktat & hela den processen i den miljön?
    Någon med erfarenhet som vill dela med sig? 

• Svar på tråden Gravid trots endometrios?
  • lica

Skönt att höra ert pepp & att det gått bra för er!

Var hos läkaren i veckan för fortsatt utredning av endometrios samt start av utredning inför ivf.

Läkaren konstaterade att jag även har pco = inga ägglossningar. Känner mig så jäkla grinig & som att vi knullat & blivit besvinka varje månad helt i onödan i över ett år. Bara att bryta ihop & komma igen!

• lica
    Jooosen skrev 2018-02-03 12:39:37 följande:

Åå men har du haft oregelbunden mens? Är så

Jäkla rädd oxå att man ligger helt i onödan. Har dock regelbunden mens så hoppas på att man har ägglossning ....

jag har inte upplevt att jag haft så oregelbunden mens. men när jag sumera de senaste 8 mån inför läkarbesöket har det skiftat mellan 35-59 dagar från första dagen mens till nästa mens första dag.

när jag sa det till läkaren brast hon ut i: men har du sånna långa cykler så har du ingen ägglossning!

blev så jäkla paff! WTF!?!?
Svar på tråden Gravid trots endometrios?