Hata Hemmafru hat!
Anonym (Va?) skrev 2018-01-22 00:25:15 följande:[/quote-nick]Att aldrig betala skatt men sen gnälla på andra, bättre behövande som behöver bidrag tycker jag är märkligt..?
Lika så att låta förvånad över att man inte har så mycket att röra sig med. Som att det bara råkat bli så.
Sen har jag två fastrar som jobbat hårt hela livet. Den ena är jurist och har jobbat i finansbranschen bland annat. Båda är gifta med varsin man som gillar att jobba, och dessutom tjänar helt okej. De har nu vid 55+ års ålder valt att gå i tidig pension så att säga.
De spelar golf, reser och sysslar med lite ideellt arbete och tränar och rör sig. Lever livet.. Applåd åt dom säger jag![/quote]
Fastrarna skippar tio år i slutet av sitt arbetsliv för att spela golf. En annan kvinna skippar tio år i början eller mitten av sitt arbetsliv för att ta hand om barn. Vad är skillnaden? Fastrarna tjänade bra när de jobbade, är det skillnaden och var går gränsen? Ska man räkna familjens sammanlagda skatteinbetalningar eller bara kvinnans?
Är det bara att inte gnälla som räknas? Jag arbetar men fattar ju att både de två år jag var hemma extra med barn OCH de två år extra jag planerar att gå tidigt i pension, påverkar min pension.