Inlägg från: Anonym (fd hemmafru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fd hemmafru)

Hata Hemmafru hat!

Jag måste säga att ju mer jag läser i den här tråden desto mer förvirrad blir jag.

• Anonym (fd hemmafru)
    Anonym (Pappa) skrev 2018-01-21 19:25:54 följande:
    Nej det går till barnets mamma per automatik då det går till barnets folkbokförda adress. Man kan endast vara folkbokförd på en adress, även vid delad vårdnad och vv boende.
    Nej, det är inte sant längre. Det var så förut, men nu delas barnbidraget automatiskt mellan föräldrarna. Gäller alla barn födda efter 2014. Vill du ha halva barnbidraget för äldre barn kan du lätt begära det från FK, förutsatt att ni har gemensam vårdnad.
  • Anonym (fd hemmafru)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 20:43:20 följande:
    Nej! mitt resonemang har hela tiden varit att maximera familjers frihet. Om det är med skattesänkningar eller genom andra metoder spelar ingen roll för mig. Som sagt jag är inte kräsen och tar all den frihet jag får.

Ja förskolesubventionen skulle ingå i detta teoretiska bidrag. Hur kontrollerar man att dagis sköter sig eller hur kontrollerar man att andra bidrag inte utnyttjas? Använd dessa metoder.
    Vi har fått maximal frihet genom att vi båda jobbar. Min frus mamma uttrycker också vilken frihet hon och hennes man har fått sedan hon började jobba. Så för mig faller resonemanget hemmafru = frihet. Min fru är ju dock amerikanska och vi träffades i USA, och det var där jag också var hemmafru största delen av tiden jag var det. I Svergie var jag bara hemmafru/hemmamamma ca ett år innan det lev ohållbart.
Svar på tråden Hata Hemmafru hat!