Inlägg från: Anonym (Sliter hund) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sliter hund)

Hata Hemmafru hat!

All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 18:10:14 följande:
    Jag tycker att antingen ska alla sorters familjer subventioneras eller ska inga.

Jag skrev ut anledningarna till varför vi har olika bidrag till familjer tidigare i tråden. Men här kommer de igen förkortat

Barnbidrag: utjämna ekonomiska skillnader mellan barnfamiljer och andra hushåll.

Förskola: Ge föräldrar MÖJLIGTHET att arbeta + pedagogiska

Föräldraförsäkring: Ge föräldrar MÖJLIGHET att ta hand om sina barn efter födseln för att sedan jobba.

Ja har inga färdiga förslag. Men ja jag tror att föräldern fick dem pengarna som annars skulle gå till förskolan är ett alternativ. Det skulle öka friheten. Alternativt så skulle man kunna avskaffa hela system och sänka skatterna.
    Och jag har inte lust att låta mina skattepengar finansiera en latmask som vill vara hemmafru.
    Tycker också att om man skaffar barn så ska man försörja dem, barnbidraget borde behovsprövas.

Ge pengarna som skulle gått till förskolan? Herrminje, tur att du inte bestämmer!!!
  • Anonym (Sliter hund)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 18:17:23 följande:
    Men avskaffa alla bidrag då var ska alla andra bidra åt er när ni inte kan vara "solidariska" tillbaka?
    Vilka "er"?
    Jag mottar inget bidrag. Inte av något slag.
  • Anonym (Sliter hund)
    Anonym (Pappa) skrev 2018-01-21 19:16:08 följande:
    Jag mottar inga bidrag, men jag kommer rösta vänster för att jag tror på klassisk svensk fördelningspolitik. Jag betalar gärna skatt som går till vår allas välfärd, gärna i form av bidrag till dem som behöver.
    Om du är pappa, har du inte barnbidrag?
  • Anonym (Sliter hund)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 19:04:42 följande:
    Bra då tycker jag att du är rimlig. Rösta nu också så!
    Var jag ska lägga min röst är kristallklart.
  • Anonym (Sliter hund)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 19:30:31 följande:
    Är du och sliter hund samma person?
    Nej, det är vi inte.
    Vet att frågan inte är ställd till mig men då jag är partisk så svarar jag ändå.
Svar på tråden Hata Hemmafru hat!