All makt åt familjerna skrev 2018-01-20 19:19:53 följande:
Hemmafruar bidrar definitivt till samhället även om det inte direkt syns i BNP. Om ena partnern utför hemarbetet så betyder det att den andre kan arbeta mer och hårdare utan att slita ut sig. En hemmafru utför en massa arbete som annars också hade behövts göra. Som en förskollärares arbete t.ex. Men du kanske tycker att dom inte heller bidrar till samhället. Sen kan man fråga sig om det enda målet med en människas liv är att bidra till samhällskassan. Då skulle man ju kunna fråga sig hur mycket vissa kulturarbetare har bidraget. Även fast en poet inte bidrar direkt till samhällsekonomin kanske det finns ett högre syfte. Det kan man ju diskutera men dom får bidrag och stöd av resten av samhället. Poängen är när man börjar jämföra hur mycket olika personer bidrar till samhället så är det ju inte endast hemmafruar man ska diskutera isfåfall.
Det spelar ingen roll. Det var inte det jag anmärkte på. Du har redan skrivit exakt samma svar tidigare. Det jag anmärkte på var din egna trådstart, där du skrev att "vi" (som inte är hemmafruar) snarare är mer parasiter på samhället än hemmafruar då vi utnyttjar sådant som FP, subventionerad förskola, barnbidrag m.m. Min poäng var enbart att det var ett konstigt resonemang, eftersom hemmafruar nyttjar alla dessa saker de med.
Skillnaden är att hemmafruar däremot inte bidrar till finansieringen av alla dessa saker på samma sätt som arbetstagare gör. Därav ett ännu konstigare resonemang du förde. Spelar ingen roll vad hemmafruar gör i övrigt, eftersom mina poänger var att
1. Hemmafruar nyttjar välfärdssystemet lika mycket som arbetstagare
2. Hemmafruar bidrar inte till att finansiera välfärdssystemet
Men du drar upp saker som inte alls har med det att göra. Så jag tar det som att du inte har något motargument och själv förstår att det du skrev i TS om detta knappast håller.