Hata Hemmafru hat!
En av de främsta anledningarna till att jag vänder mig emot hemmafrubiten är att det ofta verkar kombineras med en frånvarande pappa som jobbar väldigt mycket.
En av de främsta anledningarna till att jag vänder mig emot hemmafrubiten är att det ofta verkar kombineras med en frånvarande pappa som jobbar väldigt mycket.
Ja om du utnyttjar en dagis plats för en viss kostnad. Varför skulle då inte en familj som inte utnyttjar den platsen kunna få dom pengarna om dom skötte om sitt barn själva. Med kontroller och regler mot utnyttjande och fusk så klart. Just nu beror ju det på att vissa tycker det ena är bättre än det andra.
För det första är det inte sant att det skulle göra pappan mer frånvarande. För det andra finns det gott om familjer där båda föräldrarna jobbar och är mycket frånvarande. För det tredje verkar detta problemet med frånvarande pappa plötsligt försvinna när man talar om kvinnors rätt att ska barn med sig själva genom insemination. Antalet barn födda "utan" pappor är mycket större än antalet frånvarande pappor när mamman är hemma.