Inlägg från: Anonym (Maybe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maybe)

Hata Hemmafru hat!

Förut var det populärt att vara hemmafru..i det gamla bondesamhället..samt 50 och 60-talet..men vad är det som är så intressant i att vara hemmafru då ? maken håller i pengarna som en boss och har friheten att behålla alla pengar om han vill..trevligt ?

• Anonym (Maybe)

Ålderspension..plus bostadsbidrag..inte så illa ändå..

Anonym (Som man bäddar..) skrev 2018-01-20 12:34:43 följande:
    Jag hatar absolut inte hemmafruar. Däremot tycker jag inte att hemmafruar ska klaga på att de får det dåligt ställt på äldre dagar (då de bara får en mager pension).
  • Anonym (Maybe)

De som väljer att bli hemmafru kan ju ha något annat i sin personlighet som t. ex. panikångest bland mycket folk, lägre intelligens, m.m. Vill maken stå för kalaset och kanske också har en personlighet som gör att han inte vill att makan ska exponera sig för sig för andra män på arbetsmarknaden för maken kan förlora henne..listan kan göras lång till varför individer väljer att föredra en hemmafru..och det finns inga regler eller lagar som förhindrar det..ålderspension och bostadsbidrag får hemmafruar trots vad alla andra har för åsikter om det.. :)

• Anonym (Maybe)

Precis..plus minus noll..

• Anonym (Maybe)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-20 13:05:38 följande:
    Det kan man ha även inom andra yrken/sysselsättningar.
    Ja..samhall kan ju vara ett alternativ..
  • Anonym (Maybe)

Hemmafruar och hemmamän har sin arbetsplats i hemmet och deras partner är de som håller i kosingen..och det är bara att acceptera det..att det sedan finns par där båda arbetar - det får accepteras det med.. :)

• Anonym (Maybe)

En del blir hemmafruar därför de har inte intelligens till annat..sitter i generna..stenåldersstil..

• Anonym (Maybe)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-20 15:06:59 följande:

DET HÄR!? är precis vad jag menar när jag säger hemmafru hat!

När jag gick i skolan var det de som hade mammor som var hemmafruar med en välbärgad försörjare till make som ville göra sig märkvärdiga över barn från sämre ställda hem..men vad hade dessa mammor som ville göra sig märkvärdiga ? Ingenting.. :)
  • Anonym (Maybe)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-20 15:19:56 följande:

Det är däremot inte sant att alla hemmafruar skulle vara rika lyft bara blicken och titta ut mot världen. Var inte förblindad av hat!

Inte alla..men några..
  • Anonym (Maybe)

Laga mat, städa och avla barn..skulle det vara något speciellt det..?..lina i emil i lönneberga syndrom. Vidga vyeerna och bättre självförtroende att våga stå på egna ben..tack ! :)

• Anonym (Maybe)

Borde inte tråden istället handla om fördelar och nackdelar att vara hemmafru eller hemmaman ?

• Anonym (Maybe)

Det finns de som blivit hemmafruar efter grundskolan utan någon som helst utbildning eller pengar..vad som hänt senare vid separation är att en del av dem hamnat på härbärgen..

• Anonym (Maybe)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 22:44:49 följande:

Det har inget med de hemmafruar som valt sin sysselsättning frivilligt. Det finns en massa människor som är missnöjda med sin sysselsättning. Men ja det är ett problem om folk tvingas.

Alla väljer väl frivilligt..?
  • Anonym (Maybe)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 22:50:16 följande:

Nej alla väljer inte frivilligt och det är ett problem men det finns de som gör det. Så vi kan inte ställa den ena gruppen mot den andra. Allas val måste respekteras.

Är det någon som tvingar dem..?
  • Anonym (Maybe)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 22:58:10 följande:

Ja det finns kvinnor ute i världen som inte får förvärvsarbeta (Saudiarabien till exempel). Det skulle inte förvånna mig om det fanns enskilda fall av det i Sverige också.

Inte den gruppen jag syftar på..syftar på svenskar..bryr mig inte om de utländska hedersuppföranden..
  • Anonym (Maybe)
    All makt åt familjerna skrev 2018-01-21 23:08:06 följande:

Jag vet inte kanske?

Knappast..!
  • Anonym (Maybe)

Att enbart vara hemmafru kan nog ses som att jobba i skyddad verkstad..typ samhall..där huvudansvaret vilar på maken för att han har inkomsten..att maken vill ha det så ?? :)

Svar på tråden Hata Hemmafru hat!