Hata Hemmafru hat!
Jag hatar inte hemmafruar, men tycker det är ett steg i fel riktning när det kommer till jämställdhet. Tänker inte hylla de som väljer att "satsa på" familjen. Det är få förunnat.
Jag hatar inte hemmafruar, men tycker det är ett steg i fel riktning när det kommer till jämställdhet. Tänker inte hylla de som väljer att "satsa på" familjen. Det är få förunnat.
Antigen det eller så inför vi lagar där den tidigare partnern får betala! Hur mycket man ska hjälpa andra är väl snarare en politisk fråga än en om hemmafruar!
Kan arbetet inte beskattas så osynliggörs det och kan inte räknas in i det vi skapar tillsammans i ett samhälle (BNP). Dessa jobb finns men skall inte premieras av staten.
Arbete är en stor del av vår ekonomi och har för mig att du tyckte hemmafruar utförde ett viktigt arbete. Därför pratar vi ekonomi i denna tråden.
Ja det är en indirekt kontrollfunktion när man styr över människors pengar från ett område till ett annat. Ja du kanske uppskattar det sättet att leva jag menar bara att inte alla gör det. Vi skulle ju rent teoretiskt kunna ha ett sytem där folk skulle kunna välja.
Det är inte olagligt att leva på en inkomst. Men för många är det omöjligt av ekonomiska pga det skattesystem/välfärdsystem vi har i Sverige.
Nej! inget mer stöd än någon annan får.
Ja om du utnyttjar en dagis plats för en viss kostnad. Varför skulle då inte en familj som inte utnyttjar den platsen kunna få dom pengarna om dom skötte om sitt barn själva. Med kontroller och regler mot utnyttjande och fusk så klart. Just nu beror ju det på att vissa tycker det ena är bättre än det andra.