• solros68

Vilken stol efter babyskydd?

Har du Facebook, rekommenderar jag starkt att gå med gruppen "Bilbarnstolar", finns mycket kunskap att få där. Och man kan ställa massa frågor.

Men annars är så rekommenderar jag inte att köpa 2 in 1 stolar!! Är stolen urvuxen bakåtvänd?, så är den urvuxen framåtvänd! Minikid är en väldigt bra stol som räcker hela den bakåtvända perioden.

• solros68
    alesig skrev 2018-01-21 00:56:13 följande:

Tack snälla för svar :) Läste på om axkid minikid och Besafe iziplus som verkar vara bland dom hetaste stolarna just nu. Axkid har inte så man kan fälla ner stolen i olika lägen under färd. Hur upplever du det? Är det något du saknat på axkid att du enkelt kan fälla ner den till tex mer vilande läge under färden? :) om du nu har en axkid minikid stol ;)

Jag har både en besafe izikid och minikid, eller rättare sagt hade. Fick byta Besafen, för att dottern satt inte bra i den. Nu sitter hon i en Minikid. Storebror sitter oxå i en Minikid. Vi använde knappt de olika lägena i besafe stolen. Vi såg till att ha bra lutning på minikiden så det var inga problem. Jag tycker att båda stolarna är bra, men minikid är bättre. Den räcker hela den bakåtvända perioden, vilket besafe oftast inte gör, vilket gör att man måste köpa nya stolar.
  • solros68
    Whilda skrev 2018-01-24 05:24:12 följande:

Men min dotter väger endast 6,5 kg och är 1 år. Börjar sitta stadigt nu. Men hon är väldigt liten. Så jag trodde det var alldeles för tidigt att byta till nästa stol. Men vaddå tycker ni att man ska byta?

hur lång är hon? Hon måste nå upp till bältet, alltså att bältet, när det är spänt går närmare axeln än örat. Sitter bältet bra skulle jag byt.
Svar på tråden Vilken stol efter babyskydd?