• Anonym (V)

Vi med hypokondri!

Anonym (Saga) skrev 2018-02-16 09:57:56 följande:

Mm. Jag ska starta en egen tråd i vilken jag kan agera ut i, så att ni får ha er lilla ventilationskanal i fred och kan hänge er åt det ni gör bäst. 

"Ingen förälder är glad hela tiden", det är enormt stor skillnad på det och det jag pratar om. Att du inte fattar det säger en hel del om hur självupptagna den här typen av personer är.

Vad gäller förbittringen, tja den kommer era barn också att få uppleva. Och då har de ändå kommit bra undan. Det finns ju många som påtvingas sina föräldrar psykiska sjukdomar till den grad att de själva insjuknar. Det är värre. 

Du sköljer över hela tråden med sympati för hur din egna förälder var och vi är ledsna att du kände dig försummad pga deras sjukdom som vanligtvis vare sig frivilligt eller inte tar mycket plats, hypokondri är ingenting frivilligt och man kämpar på olika sätt för att hantera och kontrollera sjukdomen, den här tråden kan vara ett av sätten så varför pissa ner på människor som tar ansvar och försöker hantera sjukdomen genom stödet tillsammans?

Sedan förstår jag att tråden blir kontraproduktiv om det bara blir en tävling vem som har mest symptom vem som är värst och att man ska jämföra symptom det föder bara sjukdomen desto mer, men detta är ju sjukdomen, det faller sig naturligt för en hypokondriker att prata om deras olika symptom och sjukdom, inte så rehabilitrande kanske, hade man verkligen velat göra något åt saken hade man klivit ut bekväma zonen och begränsat sig från att ens börja googla eller diskutera symptomen och snarare göra det obehagliga och se att man överlever.

Men detta är inte upp till dig eller mig att bestämma.
Svar på tråden Vi med hypokondri!