Vi med hypokondri!
Ta tag i era problem. Det är fruktansvärt att vara barn till en hypokondriker.
Ta tag i era problem. Det är fruktansvärt att vara barn till en hypokondriker.
Hej!
Här har ni en till hypokondriker. Är för tillfället nere i en rejäl svacka som gör att jag nästan inte kan leva ett normalt.
Fick halsont i januari men inte i samband med någon förkylning eller feber. Fick panik då jag trott ett tag att jag haft någon form av muncancer pga diverse symptom. Åkte till helgmottagning och en läkare tittade mig i halsen och sa att det såg "bra" ut och att jag hade svullna lymfkörtlar. Panikslagen frågade jag mer om lymfkörtlarna och läkaren sa att de borde försvinna om tre veckor.
Tänkte faktiskt inte mer på det. Så förra fredagen börja mitt helvete efter ha läst en tidningsartikel som gjorde att jag kände efter. Vad hittade jag, fortfarande en svullen lymfkörtel på vänster sida under hakan. Tror det är en lympkörtlen. Sen i helgens åkte hela familjen på magsjuka.
Så i en hel vecka har jag varit helt borta och inne i min sjukdom. Mår så himla dåligt och misstänker att jag fått fler symptom för lymfkörtelcancer. Ringde min vårdcentral och de vill inte ta emot då det är mycket sjukdom nu och det är vanligt med svullna körtlar. Samt säger hon att hon ser från en tidigare notis att jag generellt är orolig för diverse sjukdomar. Så tror inte hon tog mig på allvar.
Nu misstänker jag även att den har svullnat upp en till liten på halsen.
Har nog alltid varit lite av en hypokondriker men efter jag fick min son så blev jag extrem hypokondriker. Sedan 1,5 år kämpar jag med detta! Nu orkar jag verkligen inte mer. Inget har hjälpt hittills.Hoppas verkligen att få kontakt med någon likasinnad där vi kan hjälpa varandra ur detta!