Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Vilken tortyr! Men det behöver inte betyda nåt... Det är ju inte normalt att INTE få mens än om man INTE vore gravid, speciellt när du ej tar lutinus tänker jag!
Vilken tortyr! Men det behöver inte betyda nåt... Det är ju inte normalt att INTE få mens än om man INTE vore gravid, speciellt när du ej tar lutinus tänker jag!
Hur går det för er alla?
Du anar inte hur mycket jag hoppas det går bra för er imorgon! Hur dags är det?
Håller tummarna så hårt nu!!! Berätta sen! <3
Men så himla underbart!! Grattis vännen, jag blir så glad för din skull!! Wow vilken känsla det måste vara! Har du hunnit landa lite?
Inte testat mer sen imorse men tror jag gör ett snart. Snacka om att man blir testberoende.. dock vet jag ju att jag borde vänta, det är ju testdag på torsdag så egentligen är det ju ingen idé att kolla innan. Men men. Logiken är inte ens vän i allt detta!
Hur har din kille varit i allt det här? Har ni flyttat ihop igen än?
Jag har två kvar tror jag, sen kommer 15 nya på posten imorgon, haha! Har ett digitalt som jag sparar till testdagen tror jag, och hoppas det står 2-3 veckor då!
Så otroligt orättvist LLW. Förstår att du inte vill hoppas ett skit. Men jag ber till högre makter att det kanske är så att en av dom hänger kvar :(... hur mycket ska man palla egentligen. Massor av kramar till dig.
Såg att ditt äl test var kort positivt hedblomster! Har du känt av någon äl? Eller typ haft äl flytningar? Jag brukade oxå alltid ha pos i två dagar... jobbigt o inte veta.... skulle läkaren ringa ang återföring på
Måndag?
Jag har haft älflytningar men inte känt av äl eller fått ont i brösten som jag brukar... Händer ibland att jag inte känner, men väldigt sällan, sen kommer mensen ändå så antar det har gått bra iaf. Men ibland har mensen inte kommit och då har jag ej haft ägglossning. Blir lite nojig över hur det blir om vi får göra en återföring och åker dit och så är kroppen inte i rätt del av cykeln. Kanske skulle man bara vänta och göra en stimulerad som planen var från början... Det var oklart när han skulle ringa, nån gång när han tittat på svaret typ. Men jag tänkte ringa imorgon och tjata...
Hur är det med dig förresten?
Nu vill jag ha en uppdatering! Är inte så aktiv här men hejar på alla :)
Hej tråden <3 Känt mig så ensam sen så många av er "tagit examen" härifrån. Undrar också hur det gått för tex Fifen?
Min klinik har varit stängd i tre månader nu, stängde strax innan vår nionde återföring. Så jobbigt. Vi har startat upp processen med Olga fertility clinic i Ryssland men det ligger såklart också på paus just nu. Vi ska dit för hysteroskopi och ERA-test och massa blodprover, ja, nån gång... I höst hoppas jag. Försöker att inte tänka så mycket på det men det är svårt och gör ont. Hoppas alla har det bra om ni läser det här!
Åh vad fint av dig att fortsätta följa! Ja det är hemskt mycket pengar i Ryssland... Själva paketet med tre behandlingar kostar 100.000, sen är det hysteroskopi plus ERA typ 30.000, blodprover, läkarundersökning, ultraljud hemma i Sverige typ 1000 kr styck, medicin som kanske inte går att få på högkostnadsskydd, minst tre resor med flyg och boende och lyckas det inte på första återföringen blir det fler resor... Men det är värt det men så otroligt stressande och jag har ingen lust.
Så sjukt att du snart har en bebis! Så kul <3 Hoppas allt går bra med förlossningen också!
Stort lycka till imorgon! Kommer du att få göra något annorlunda denna gång? Ta någon annan medicin efter eller är det lutinus som gäller?
Tack! Nej ingenting annorlunda... Bara lutinus. Fick ju prova stimulerad återföring en gång men när det inte gick tyckte de inte att det var värt att göra igen. Men ostimulerad är tydligen värt att göra 3000 ggr oavsett resultat haha. Tar inte ens trombyl denna gång som jag brukar för jag hade inte med till stugan.
Blev inget denna gång heller :(
Testade med predictor early men förstod det innan för jag får en speciell smärta som jag inte fått när jag plussat :( vet inte när det går enkelt att resa till Ryssland igen men räknar med efter årsskiftet nån gång :(
Imorgon åker jag och sambon till Olga i St Petersburg!
Hej alla! Är i Ryssland för andra gången nu, haft äggplock idag och fått ut 15 ägg! Hoppas det blir något bra av det men vi brukar ju få flera bra embryon, problemen kommer ju när de återförs... Hoppas vi äntligen ska lyckas! Men återföring blir inte förrän om några månader.
Det vi hittills hittat är kronisk inflammation i livmodern som jag fått antibiotika för, sen har jag också tagit massa blodprover samt gjort ERA-test men har inte fått svar än. Men livmoderfaktor helt enkelt. Sen kan man såklart aldrig veta ändå... Vi fick veta på julafton att vi har 7 blastocyster nu som de har fryst :) Fått ut 5 per gång i Sverige så lite mer men ingen enorm skillnad, men det gör inget. Vill bara ha ett bra som blir ett barn så är jag nöjd. Vi åker för återföring kanske i mars eller tidigast februari tror jag.