Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Har inte heller fått göra spolning och har gått hos läkare sedan september.. Trodde att det var standard men tydligen inte :/
Har inte heller fått göra spolning och har gått hos läkare sedan september.. Trodde att det var standard men tydligen inte :/
Hmm okej! Man kanske får lita på det då. Min läkare sa i princip samma sak. Hur går det för er? När ska ni börja?
Å skönt att komma igång! Vår klinik rekommenderade oss den oxå! Verkar gå hyfsat snabbt att sätta igång osv. Men blir väl efter sommaren då. Har du berättat för din chef? Minns inte om du sagt det :p
Vad tror ni om detta? Har fortfarande halsbränna (bara haft på kvällar och nätter men nu på morgonen också), mår illa, extremt trött och kissnödig, magen känns svullen/?trång?, men också tunga relativt ömma bröst och huvudvärk.
Den gick ner ett snäpp till igår. Mensen hade jag 21a april (om det inte var en konstig blödning).
Kan i såna fall ha varit ägglossning. För mens ska jag inte ha ännu :0 men hoppas jag är gravid, har inte vågat ta något nytt test..
När tror du att ÄL var i såna fall? :$
Usch vad nere jag är idag. Idag visade testet fett minus igen och det var förmodligen vårt sista "vanliga" försök innan ivf. Hade på något sätt tänkt eftersom så många säger att när man väl ställt in sig på IVF så plussar man. Värdelöst att anta något sådant ;( om 3 dagar ska vi till ivf-kliniken. Tänk att man inte skulle kunna få en unge på naturlig väg utan vårt barn (om det nu lyckas med ivf) kommer vara gjort utanför våra kroppar i ett labb. Sjukt ändå att det går, man borde vara tacksam såklart men just nu är det mest mörker.
Förstår det. Tänkte exakt samma nu när vi börjat med utredning. Att då kanske det tar sig... men du får försöka tänka att du har ju ägglosssning och han helt ok spermier så oddsen är ju höga att lyckas!! Har säkert frågat förut men vet era föräldrar om att ni ska starta ivf osv?
Vilken jäkla dag!! Först höll vi på att missa läkartiden pga köer på motorvägen, sen ändrar läkarna sig att vi ska testa med tre inseminationer & sen fick vi parkeringsbot på 1000kr.....
Vi som ville köra igång med IVF direkt då det ger så mycket större chans att bli gravid. Men vi får tacka och ta emot den hjälpen vi kan, finns inga andra val.
Lycka till på ditt besök imorgon! Hoppas ni får glädjande besked!
Men ååååh vad härligt o höra!! Verkar som allt gått hyfsat smidigt ju! Så glad för er skull :D