• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LLW skrev 2018-08-21 07:11:40 följande:

Så förvirrande det kan vara! Denna gång hade jag inga ÄL flytningar men däremot värk när jag tror att ÄL skulle varit. Samma förra månaden men då var vi på kliniken och gjorde vul i samband med besöket, och då kunde han se att jag haft ÄL trots allt. Men så irriterande när det inte bara kan vara likadant varje månad så man slipper nojja! Min borde ha varit i söndags eller måndags, körde test från RFSU denna gång och dom var skitdåliga så jag är lite osäker.

Tror säkert du haft ÄL, kanske bara smärtan uteblev denna gång! Tog du tester?

Ja så irriterande! Man vill ju ha sina vanliga symptom haha! Fick du stegring då på testen? Min borde varit i fredags men fick utslag lördagmorgon så äl (om den nu kom) var säkert i söndags. Glad gubbe och väldigt starkt streck... hade ni sex i närheten? Vi körde bara samma dag som glad gubbe..
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Jooosen
    LillaLuna skrev 2018-08-23 15:49:21 följande:

Var hos en kurator nyss, kändes bra att få bara gråta ut och bli lyssnad på utan att ta hänsyn till någon annan. Helt matt nu. Sa också högt det som verkligen är min värsta, värsta mardröm - att förbli barnlös resten av livet. Stort steg, tro det eller ej...! Inte accepterat tanken på något sätt, men har accepterat att tanken FINNS.

Kan inte påstå jag mår bättre, iaf inte just nu, men rekommenderar er också att prata med någon professionell om ni inte redan gjort det. Bekräftelsen att bli lyssnad på betydde mkt, även om det hela tiden i bakhuvudet snurrade i mitt huvud att hen inte kan förstå

Ja kan tänka mig att det verkligen är skönt Att få prata ut. Ja kan prata med vänner men känns som man inte vill tynga ner dom med alla sina problem. Könns som man tjatar... man är så

Jävla ensam i detta. Ska på dop på söndag. En vän som började försöka efter oss o födde liksom för några månader sen. Livet är så sjukt orättvist. Jag har oxå börjat tänka att kan man leva ett liv utan barn? Har inte kommit till adoption eller donationstAnkar än.. just nu väntar jag såååå mkt till vårat första möte 18/9. Räknar typ timmarna. Ta hand om dig, vi ska kämpa, det är allt vi kan göra just nu <3
  • Jooosen
    Blomma10 skrev 2018-08-24 21:04:44 följande:

Hej!! Tänkte bjuda in mig här om det är okej förstås. Jag och min man har precis börjat våran ?behandling? jag har tagit provera för att få en så normal mens och mens cykel som de går. Och det har jag lyckats med! Yey! Sedan har jag nu käkat några tabletter som heter Letrozol. Som ska stimulera ägglossningen. Idag va jag hos min gynekolog och han kunde se att en stor äggblåsa fanns där!! På 18mm!! Jag hade svarat fint på behandlingen och nu har jag fått en spruta som heter ovitrelle. Ska ta den imorgon om inte jag får en glad gubbe på mitt ägglossningstest. Tänkte fråga om någon här inne tagit den sprutan?

Älkommmen! Något känt ?fel? oss er ännu? Eller helt enkelt problem med cykeln? Har inte tagit den sprutan så har inte så mkt att bistå med tyvärr! Håller tummarna :)
  • Jooosen
    Matildalinea skrev 2018-08-26 16:44:53 följande:

Vill bara dela med mig, jag plussade nog imorse ! :O helt galet, satt senast imorse när jag testade och tönkte det kommer bli som vanligt, ännu en testdag som slutar som alla andra, men så ser jag att det faktiskt kommer upp en till linje, svag med definitivt synlig och jag börjar störtgråta ! Springer in till min sambo som sitter vid datorn (vet inte om att jag körde ett test) och fattar ingenting, han blir orolig och frågar vad som har hänt och jag klämmer ut mellan tårarna at vi är gravida !

Kan fortf inte fatta att det är sant, just nu tänker jag typ nä men de va säkert fel på testet ? Men de kan de väl inte vara ? Eller ?

Hur ska man nu överleva oron över mf ? Tusen tankar i huvudet verkligen, man tror det ska bli enklare så fort man sett plusset ?

Kramar till er

Oj grattis!! Har inte sett vad som skrivit men hur länge har ni försökt? Vad underbart!! Hade du några symptom? Kram!
  • Jooosen
    Matildalinea skrev 2018-08-26 19:09:44 följande:

Tack så mycket ! Detta är 12e månaden, vi började försöka i september förra året. Gjorde en spolning denna månaden och äl blev förskjuten typ 3 dagar sen i torsdags och fredags (ÄL+7-8) fick jag blödning och tänkte nu är det kört, deppade iho0 helt. Hade lite molvärk fredag och igår men tänker det är inbillning. Tog ett test imorse egentligen bara för att jag brukar testa, jag trodde absolut inte att de skulle visa nånting för könner mig inte gravid

Juste minns att du nog skrev att du fick en liten blödning! Säkert nidblödning då! Va härligt för er!! Försök njuta nu (förstår är det är skitsvårt)
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-08-28 09:41:41 följande:

Jooosen hur går det för dig? Det är BIM för dig snart va?

Jag har på torsdag, känner ingenting alls av något än. Bara hoppas att den inte kommer för tidigt då jag ska göra kolposkopi på onsdag och då ska man helst inte ha mens då det kan försvåra :/ så nu ska man nojja för det med, som att man inte har nog haha. Åh livet.. suck.

Samma här bim tors-fre! Känner inget heller. Inte ens i brösten. Är osäker på om äl var denna månad... fick Pos test men kände ingen värk som alltid annars. Jävla kroppar. Ja hoppas den är sen för dig pga det iallafall! Vad händer sen? Vänta på provresultat sen boka möte för ivf igen om allt är ok?? Vårat möte är om exakt 3 veckor. Räknar verkligen dagarna nu!!!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-08-28 14:40:26 följande:

Känner inte heller något i brösten! Brukar vara ömma men ingenting denna månad. Fick ju så konstiga resultat på äl-testen så vet inte heller om jag ens hade :/

Sen är det bara vänta på resultatet ja! Usch! Så mycket dötid.. hoppas det går snabbt så vi kanske kan börja till nästa mens men det känns inte så troligt :( blir snarare i oktober. Precis under dom dagarna som isåfall är starten på sprutorna ska jag vara på utbildning 3 dagar. Känns sådär kul men vad gör man inte :P

Åh tre veckor bara nu! Eller ja för dig känns säkert dom tre veckorna som tre år! Tror du att ni får sätta igång direkt?

Ja ingen av oss Kanake ens hade äl?! Det vore ju så himla roligt om vi skulle börja samtidigt då vi ligger så lika. Jag kommer ju få mens några dagar efter mötet - känns för bra för o va sant att man skulle börja då... hon jag pratade med sa att man får börja rätt omgående efter att man varit där första gången. Känns hoppfullt!! Nu har man slutat hoppas på sina vanliga cykler. Känner knappt efter ett piss längre, känns som ens kropp inte klarar av att bli gravid själv. Antar att du inte heller pallar känna efter längre?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-08-29 10:03:41 följande:

Ja hoppas verkligen att ni får komma igång direkt! Borde ju inte vara några hinder så länge de har tider på kliniken :) hoppas hoppas!!

Precis, känner inte efter längre. Att ta tidiga gravtest känns långt bort, vet liksom redan vad det skulle visa. Var på kolposkopin nyss, fan alltså vad ont det gjorde. Trodde hon bara skulle titta med mikroskop men hon penslade på massor saker som sved rejält samt att hon klippte bort små bitar som skulle skickas på analys. Låg och grät och hade så himla ont. Tänkte bara på hur jag någonsin ska kunna överleva ett äggplock när jag får så här ont av något "vanliga" kvinnor knappt känner av.

Hon sa iallafall att vad hon kunde se så såg det bra ut, men måste ändå vänta 6-8 veckor på resultatet innan ivf kan börja :( så du lär hinna starta innan mig! Läkaren sa också att om det är så att cellförändringarna finns kvar och vi måste göra en konisering (ta bort en bit av livmodertappen) så kommer jag att få sövas eftersom jag får så ont vid dessa undersökningar. Känns bra. Undrar dock om man kan sövas under äggplock? Behöver kolla upp det och isåfall stå på mig om att få göra det. Så livrädd för plocket.

Hur känner din partner inför ivf-starten? Längtar han lika mycket som dig?

Oke skönt att det är gjort!! Jag tkr oxå såna där undersökningar är riktigt obehagliga! Har ju oxå haft cellförändringar. Det som va bra vid konisering var att man inte kände ett skit för att man var bedövad (dock blev ja ej sövd). Har för mig att jag läst om folk som blivit sövda under äggplock, så ska nog gå! Tänkte faktiskt oxå fråga om man kan få det. Är skiträdd jag med... njaa alltså min sambo är inte direkt känslomänniska. Man vet aldrig vad han känner kring saker. Han verkar helt lugn och pratar inte så mkt om det. Känns lite halvkul då det är JAG som ska genomgå en massa skit under behandlingen. Vill liksom att han ska stötta mig nu. Så ja är väl lite småsur på det. Hur känner din sambo?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-08-29 10:03:41 följande:

Ja hoppas verkligen att ni får komma igång direkt! Borde ju inte vara några hinder så länge de har tider på kliniken :) hoppas hoppas!!

Precis, känner inte efter längre. Att ta tidiga gravtest känns långt bort, vet liksom redan vad det skulle visa. Var på kolposkopin nyss, fan alltså vad ont det gjorde. Trodde hon bara skulle titta med mikroskop men hon penslade på massor saker som sved rejält samt att hon klippte bort små bitar som skulle skickas på analys. Låg och grät och hade så himla ont. Tänkte bara på hur jag någonsin ska kunna överleva ett äggplock när jag får så här ont av något "vanliga" kvinnor knappt känner av.

Hon sa iallafall att vad hon kunde se så såg det bra ut, men måste ändå vänta 6-8 veckor på resultatet innan ivf kan börja :( så du lär hinna starta innan mig! Läkaren sa också att om det är så att cellförändringarna finns kvar och vi måste göra en konisering (ta bort en bit av livmodertappen) så kommer jag att få sövas eftersom jag får så ont vid dessa undersökningar. Känns bra. Undrar dock om man kan sövas under äggplock? Behöver kolla upp det och isåfall stå på mig om att få göra det. Så livrädd för plocket.

Hur känner din partner inför ivf-starten? Längtar han lika mycket som dig?

Segt med lång väntetid!! Men det går rätt fort ska du se! Jag ska på återkontroll snart så hoppas FAN inte dom hittar något nytt då.. kramar
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-08-29 16:05:09 följande:

Ja alltså jag vill gärna vara helt däckad! Har hört så många skräckhistorier om hur ont det gör :( kanske ringer rmc imorgon och kollar läget..

Har ni pratat om att du känner att du behöver mer stöd? Det är ju faktiskt som du säger att du kommer gå igenom allt det tyngsta rent fysiskt så ett extra bra stöd behövs ju verkligen! Tvingade min man att läsa på om ivf för att det var viktigt för mig att han förstod vad jag ska gå igenom, det är liksom det minsta de kan göra att ställa upp för oss i detta. Min man är annars väldigt stöttande och vill gärna vara med på alla undersökningar om han kan, och pratar mycket mer öppet om det nu än han gjorde för ett år sen. Så det känns bra. Men det är ju tyvärr i sånna här situationer det verkligen kommer fram hur olika man kan vara!

Så glad iallafall att mensen inte kom idag. Man får tänka på de små sakerna ibland haha! Men beredd på imorgon, jobbar bara ett kort pass som tur är :)

Har du fått mensen idag? Ja jag skulle faktiskt vilja att han brydde sig mer. Blir irriterad bara ja tänker på det... men ja borde ta upp det med honom. Kanske ska be honom läsa på han med!! Ingen mens idag.. kan skiten inte bara komma?!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år