LillaLuna skrev 2018-08-23 15:49:21 följande:
Var hos en kurator nyss, kändes bra att få bara gråta ut och bli lyssnad på utan att ta hänsyn till någon annan. Helt matt nu. Sa också högt det som verkligen är min värsta, värsta mardröm - att förbli barnlös resten av livet. Stort steg, tro det eller ej...! Inte accepterat tanken på något sätt, men har accepterat att tanken FINNS.
Kan inte påstå jag mår bättre, iaf inte just nu, men rekommenderar er också att prata med någon professionell om ni inte redan gjort det. Bekräftelsen att bli lyssnad på betydde mkt, även om det hela tiden i bakhuvudet snurrade i mitt huvud att hen inte kan förstå
Ja kan tänka mig att det verkligen är skönt Att få prata ut. Ja kan prata med vänner men känns som man inte vill tynga ner dom med alla sina problem. Könns som man tjatar... man är så
Jävla ensam i detta. Ska på dop på söndag. En vän som började försöka efter oss o födde liksom för några månader sen. Livet är så sjukt orättvist. Jag har oxå börjat tänka att kan man leva ett liv utan barn? Har inte kommit till adoption eller donationstAnkar än.. just nu väntar jag såååå mkt till vårat första möte 18/9. Räknar typ timmarna. Ta hand om dig, vi ska kämpa, det är allt vi kan göra just nu <3