Hedblomster skrev 2018-05-01 11:13:50 följande:
Har haft älvärk i typ tre dagar och hade positivt ältest igår. Ska börja med progesterall så fort testen är negativa igen, har aldrig testat det förut och vill inte råka börja för tidigt! Har haft sex varannan dag ett tag och det borde väl räcka... Skönt att ägglossningen kom i tid för om mindre än en vecka gör sambon spermaprov och då får han ha utlösning på 3-5 dagar innan haha... Känner att jag tappat gnistan lite. Är helt säker på att det inte kommer bli något barn på naturlig väg men man måste ju försöka iaf... ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel dock.
Jag fick positivt ÄL test samma dag som dig! Vi har dock inte fått ha sex denna gång eftersom jag ska göra spolning imorgon.. hoppas så innerligt att jag inte har hunnit ha ägglossning innan dess! Fan för att "missa" en omgång.. med lite tur hinner vi få in ett försök imorgon efter spolningen.
Jag tog progesterall förra månaden. Började 4 dagar efter att jag fick positivt ÄL test, då kändes det lugnt att börja. Har testat det en gång tidigare utan resultat, så denna gång dubblade jag dosen och smörjde både morgon och kväll. Utan resultat igen dock..
Känner precis som dig, jag är övertygad om att vi inte kommer lyckas på egen hand. Är helt inställd på ivf och allt vad det innebär. Längre än så har jag inte kommit i tankarna dock. Ivf måste lyckas.