• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LLW skrev 2018-06-06 22:46:37 följande:

Hatar det där, att man redan vet att det är kört. Men så lever något litet hopp ändå kvar, sen släcks det så fort mensen faktiskt kommer. Du testar inget denna månad antar jag?

Ja precis så är det! Nej ja har inte kört test sen typ 9 månader tillbaka! Gör du det ibland?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    Hoppasnu123 skrev 2018-06-07 05:43:25 följande:

Det kanske bara är en jättekonstig fundering... men det känns som att min tapp är kanske 3cm lång.. och sitter ju därmed långt ner...

jag förstår inte hur spermier ska hitta in.. tänker de kan va de som krånglar för oss:/...

Ja okej jag förstår. Men varierar den inte då? Min sitter ibland så ja inte kan känna sen sen strax innan mens är den långt ner. Jag tror ibte det är något som du behöver oroa dig över. Skjutet från satsen ska hitta mynningen oavsett. Men är ingen läkare så heeeeelt 100 är ja inte!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-07 05:52:50 följande:

Ska på ultraljud fredag å måndag, på måndag tror dom sig veta dag för äggplock. Sen insättningen 2 dagar senare. Testdag blir 18 dagar efter insätttning.

Det värsta är om jag blir understimulerad, då gör dom inget försen efter sommaren :( så hoppas verkligen jag klarar mig från det!!!

Ja kolla du upp lite privat, en helt annan grej å gå privat fattar jag det som. På sjukhus är du bara ett personnunner å löpande bandet. Ofta långa protokollet för dom ska kunna starta upp dej när de passar verksamheten. Över lag är det mkt som är anpassat till verksamhet å inte person.... jag ville göra privat dels pga att vara mer van om vi måste göra det igen..

Okej! J hoppas fan inte du blir understimulerad! Får ni göra om det betalade försöket efter sommaren då? Antar att d inte räknas?
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-06-07 11:13:34 följande:

Hej,

Hittade er igen! Har haft en paus från familjeliv ett tag men fortfarande inte lyckats bli gravid.

Nu är vi inskrivna på klinik och har gjort alla tester (ingenting är fel på någon av oss). Denna månad gjorde vi ett första försök med stimulering. Har tagit Letrozol i fem dagar och sedan en Ovitrelle-spruta i lördags för att få fart på det. Efter sprutan ska man ha sex helst två gånger inom 36 timmar.

Detta ska vi försöka med tre gånger har vi sagt och om det inte funkar blir det dags för IVF.

Hur har det gått för alla? Är det någon från vår ursprungliga tråd som lyckats få ett plus?

Styrkekramar till er alla

Trisst att ni inte lyckats :(. Hoppas de funkar med kuren. På oss har inga fel heller hittats. En va jag minns som plussade. Inez989 tror jag hon hette! Tog sig efter typ 13 månader tror jag!
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-06-07 15:23:46 följande:

Nu är vår insemination färdig! Kändes lite som kraftigare mensvärk när katetern skulle genom livmodertappen! Men nu är det färdigt :D Testdag 24 juni, men lär testa på midsommar!

Åå hoppas nu !!! <3
  • Jooosen
    Corneliass skrev 2018-06-08 06:49:26 följande:

Vill bara dela med mig av min lycka. Jag plussade precis efter 1 års försök. :')

Ååå grattis!!
  • Jooosen

Då kom mensen som beräknat. Denna månad testar jag hokus pokus. Bidrottning gelé. Skiter i vilket. Kan ju inte gå sämre! Börjar idag!

• Jooosen
    LLW skrev 2018-06-08 15:12:04 följande:

Skit och piss! :( kör på hokus pokus, om inte annat så är det ju "kul" att variera sig.. vi kör bisolvon, progesteron och diverse tillskott om vartannat.

Går fortfarande och väntar på min. Borde kommit igår. Segt när den är försenad men man redan vet att det inte kan vara nått denna månad.

Kör på nu, snart dags för ÄL igen!

Ja juste då finns d inte ens ett liiiitet hopp!! Ja får bli hokus pokus.. känner mig så sjukt pmsig. Sur stämning mellan mig o min sambo oxå. Fan va vi står ut med den här skiten..
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-08 16:17:53 följande:

Usch så tråkigt att det är dålig stämning mellan er :( relationen sätts verkligen på prov i allt detta! Hur länge har ni varit tillsammans?

Lite mer än 3 år och sambo typ 1 år. Känns bara som jag engagerar mig i allt d här.. hur länge har nivarit ett par?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-08 22:01:06 följande:

Lite mer än tre år, flyttade ihop ganska snabbt och har varit gifta i en månad nu.

Kände som dig förut, men har insett nu att han är minst lika engagerad, men han bearbetar allt detta på sitt sätt. Jag vill prata och läsa på och lyssna på poddar om ivf och barnlöshet men det är inte alls hans grej. Han är iallafall alltid med när det är läkarbesök osv, det missar han aldrig. Har bett honom läsa på mer nu, tycker att han faktiskt kan göra det för min skull med tanke på allt vi kvinnor går igenom fysiskt i allt detta.

Var det något speciellt som gjorde att det blev tråkig stämning mellan er nu?

Ja egentligen är det ju så. Känns som killarna inte visar lika mycket o därmed tror man dom är helt ointresserade. Min sambo läser inte på om något. Eller frågar något eller ens undrar vad som är nästa steg. Jag drar i alla trådar, mejlar alla mejl, ringer alla samtal, googlar ihjäl mig osv o könns bara som att han skiter i vilket. Vilket säkert inte är sant men han visar allt annat än det. Idag har jag ringt en klinik o ställt en del frågor samt mejlat gyn (där man får autosvar att han är borta i flera dagar varje gång) o känns bara pissigt att han inte frågar något. Plus mens på det. Könns bara hopplöst. Sorry för depp :/
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år