Inlägg från: Lillatjejen1992 |Visa alla inlägg
  • Lillatjejen1992

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Långväntanefterdig skrev 2018-05-17 16:43:25 följande:

Fy va jobbigt :'(

Men finns det inget annat ni kan göra ?? Varför avråder dom ivf ?

Håller med dig , vad fyller man livet med om det inte är barn???? Så sjukt kämpigt allting....

Inte i nuläget :( För tjock slemhinna kan leda till cancer plus att den inte blivit tunnare dom månaderna jag hormonbehandlats (vilket den borde bli). Ägget kan ju inte fästa i en för tjock slemhinna och så finns det ju somsagt andra risker :/
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Lillatjejen1992
    Aamon skrev 2018-05-17 20:07:24 följande:

Man kan inte skrapa livmoderslemhinnan och sedan göra ivf månaden efter?

Jag har mätt slemhinnan varje månad efter mens (för att se att den stötts ut med mensen) och den blir tyvärr lika tjock om och om igen. Som jag tidigare nämnt så är ivf ändå ingenting vi vill påbörja i nuläget men aldrig roligt när fler fel dyker upp konstant.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2018-05-18 06:46:12 följande:

Får man fråga hur tjock din slemhinna är och vad räknas som för tjock enligt läkarna? Visste inte alls att sånt påverkade (eller vet ju att den ej ska vara för tunn). Vid tre vul jag gjort så har läkarna skrivit i min journal att min slemhinna varit lätt förtjockad, ett annat vul står det bara 12mm. Men vad är normalt egentligen? :( Man står bara här som ett frågetecken

Slemhinnan ska vara 8-10mm. Som minst har jag haft 15mm kring ägglossning och som "värst" över 20mm. Tydligen en vanlig följd av pco men inte alls riskfri.

En lätt förtjockad slemhinna kan tyda på graviditet eller att mensen är på ingång medans en för tjock inte är nå bra alls.

Fattar inte att det tog henne flera månaders uppehåll innan hon började se ett samband!
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-05-19 11:42:41 följande:

Menar du att hälften av alla ofrivilligt barnlösa inte får barn tillslut? Känns ju inte bra! För tjock slemhinna har ja inte hört om alls. Tänk att det kan vara så många saker som inte stämmer. Fy vad trisst för er :(. Själv känner ja mig inte ens positiv till ivf om d nu blir så. Men måste försöka hålla modet uppe även om det känns djävulskt svårt..

Läste det någonstans ja :/

Ivf är ju en svår process att behöva gå igenom så det är inte alls ovanligt att man börjar ifrågasätta eller känna sig omotiverad. Man mår lixom redan dåligt som det är och att kasta sig in i ivf världen är ju inget man bara gör :(

Barnlöshet är nog den värsta sorgen jag någonsin känt, "när vi får barn" blev "om vi någonsin får barn" :( Sån jä*la frustration.
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-06-12 16:43:50 följande:

Ny regel enligt gyn för KS Huddinge. Man måste spola äggledarna innaan ivf. Oavsett om d visar stop eller inte. Vår gyn nekade ju oss detta så könns bra att få göra d trots allt. Remissen ska han skicka idag. Han sa att vi skulle räkna med 3-6 månaders väntetid. Känns som åratal... han sa att de på gyn ska kalla mig för spolning. Borde man inte ringa o boka in sånt själv?...

Jag har ju inte heller fått spola och våran läkare ville remittera redan andra besöket.. Suck alltså!
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2018-06-20 09:29:14 följande:

Fan alltså. Apoteket här hade bara Clearblue... Undra om det bara är ett jäkla spökstreck :( Äl+12

Testade ju oxå med ett sånt test och dom går inte att lita på. Beställ på nätet :) beställer man innan 15:00 på vissa sidor får man hem det dagen efter!
  • Lillatjejen1992
    Lizzzie skrev 2018-07-01 22:43:08 följande:

Hej på er!

Har hållit låg profil här. Men vill också säga kämpa kämpa kämpa, håll ut, det kommer hända! Efter 18 månaders försök utan en enda graviditet så plussade jag igår. Testade Letrozol denna månad trots att jag haft påvisad ägglossning genom blodprovskoll. Och det funkade här iaf. Kan såklart vara en slump men! Kan också tilllägga att jag aldrig varit så stressad som nu! Man kan alltså bli gravid trots extrem stress och press. Hoppas att jag kan ingjuta lite hopp hos någon. Vet hur jobbigt det är att försöka varje månad, gång på gång, och sedan kommer mensen. Kram på er

Åh grattis!

Jag gick på 5 letrozole kurer men fick aldrig göra något blodprov för att kolla att äggen verkligen släppte (ännu mer brister i våran utredning och behandling). Vi har passerat 2år utan plus nu och jag har väl mer eller mindre börjat acceptera att det inte blir några barn.
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2018-07-04 14:05:36 följande:

Vafan händer med min kropp.... Har fortsatt att ta ägglossningstester eftersom jag inte var hemma sist när jag fick äl smärta. Jag kunde dock se en stegring på mina test sen dagen innan och dagen efter. MEN idag har jag fått ännu en stegring på mina test & känner jag min kropp så lär det bli positivt ikväll/inatt. Kan man ha två ägglossningar på en månad? 4 dagar mellan? Hade ju trots allt två äggblåsor vid inseminationen. Jag förstår ingenting!! Ni kan se dagens stegring på bilden..

Jag hade samma problem med sånadär stickor. Fick till svar från både gyn och företaget som säljer dessa att man ska sluta testa efter man fått stegring/positivt första gången. Detta pga att testen reagerar på både LH och andra hormoner. Fick aldrig dubbelstegring med cbs glad gubbe test men med stickor liknande på bilden så kan jag ha positiva tester flera dagar vid olika tillfällen samma månad. Kanske släppte inte ägget första gången och nu gör kroppen nytt försök?
  • Lillatjejen1992
    XaHHa skrev 2018-07-17 11:35:39 följande:

OBS, ägglossningstest!

Är på bim-2 eller -3, tog ett äl test för hade inga graviditetstest kvar hemma! Detta är taget mitt på dagen, alltså inte morgonurin. Fick ju svaga streck i förra veckan på gravtest & sedan negativt igen.

Är det någon som vet varför äl-testet nästan ger fullt utslag? Har ju hört det här att positivt äl-test kan vara tecken på en graviditet. Har aldrig varit med om så här starkt strax innan bim..

Är det tecken på mens eller en graviditet? Fy fan för detta..

Dessa test reagerar tyvärr på andra hormoner oxå :( fick alltid utslag innan mens. När man får stegring runt ägglossning ska man sluta testa med test likt dessa just för att dom reagerar på fler hormoner :/

Håller ändå mina tummar för dig!
  • Lillatjejen1992
    XaHHa skrev 2018-07-18 18:41:23 följande:

Vad säger ni om detta....? Jag tror jag precis plussat! Ska ta ett test till imorgon och även ett digitalt. Men visst fan är jag gravid!?

Ser ett streck men ser inte om det är grått eller rött.. Hoppas det digitala visar tydligt plus imorgon!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år