• saijda

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Anonymlängtar skrev 2018-10-09 07:57:05 följande:

Förstår det! Har haft 2 missfall så vet hur de känns och rädslan är där hela tiden :(

Men har det inte kommit mer blod inom 2-3 dagar borde det inte vara något Att vänta med att testa är sååå jobbigt :(

Usch beklagar! :( okej jag får hoppas att det inte är något. Ska försöka vänta med att testa ett tag. Jobbigt bara :(
  • saijda
    Anonymlängtar skrev 2018-10-09 08:11:53 följande:

Beklagar ditt missfall också ja de är riktigt jobbigt att vänta med att testa! Du får berätta vad nästa test visar eller om mensen kommer vilket jag hoppas att den inte gör !!

Tack så mycket uppskattas! Vet inte hur länge jag ska vänta med att testa? :/ hoppas nästa test visar pluss och ingen mens dyker upp. Är så äckligt nervös! :(
  • saijda

Nu kom det igen brunt blod på pappret efter jag har varit på toa. Och testet imorse visade -. Så skumt, vet inte vad jag ska tro :( någon som känner igen sig?

• saijda

Godmorgon, Verkar som mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet.

• saijda

Fortfarande ingen mens i sikte...

bara en konstig värmande känsla i magen, typ molvärk

Tempen har stigit till 36.90 (brukar ligga på 36.2 max 36.5)

drar och strålar i ljumskarna/höfterna

extremt trött

illamående (framför allt på morgonen)

Halsbränna (framför allt på kvällen)

Vet inte vad jag ska tro. Den har aldrig varit såhär sen :0 enligt app så är den 6 dagar sen...Tog ett nytt test nyss, väntar...

• saijda
    Jooosen skrev 2018-11-19 10:44:22 följande:

Spännande! Vad sa testet?

Ser väldigt blankt ut... :( eller hur?

• saijda
    Myran1979 skrev 2018-11-20 14:35:12 följande:

Ledsen att säga det men det ser negativt ut. Så såg mina ut ocks och jag fick min mens idag.

Jag misstänkte det. Men fortfarande ingen mens, hög temp, brösten ömmar mer, brännande/värmande känsla i magen. Drar/strålar i ljumskarna och höfterna. Mår illa till och från. Extremt trött och drömmer en massa...
  • saijda
    Lillatjejen1992 skrev 2018-11-20 19:35:55 följande:

Låter precis som mina symptom varje månad och jag har pcos som orsakar dem :(

Låter jobbigt! :(

Jag får min mens varje månad annars sedan jag slutade med hormonella preventivmedel förra året. Min cykel är mellan 29-35 dagar, genomsnittscykeln är 33 dagar. Jag är nu på dag 43. Detta är första månaden (förutom när jag plussade i december) som min mens har uteblivit.

Däremot så har jag pratat med BM som tycker att jag ska vänta tills det har gått tio dagar efter beräknad mens och sedan testa mig igen. Oavsett resultat så skulle jag kontakta dem igen. Har dessutom sökt tid hos gyn pga tidigare cystor och cellförändringar (väntar på kallelse). Inväntar svar från dem. Då får jag också möjlighet till vul/ul.
  • saijda
    Lillatjejen1992 skrev 2018-11-21 08:17:59 följande:

Jag hade regelbunden mens i 6år när jag slutade med ppiller. Sen helt plötsligt blev cyklerna mellan 28-45 dagar långa och jag får liknande gravidsymptom varje månad :(

Förns när vi kom till fertilitetsutredningen efter ett år av misslyckade försök fick jag diagnosen pcos. Innan det hade 2 gyn inte hittat något och sa att allt såg fint ut.

Hoppas du kan få en förklaring till att din kropp gör som den gör! Aldrig roligt att ha massa symptom men få negativa tester :(

Oj det måste så jobbigt och frustrerande med symtom varje månad och oregelbunden cykel! Framför allt när du har besökt gyn flertal gånger och de hittar inte något :(

Förlåt om jag frågar. Men hur kom de fram till pcos?

Jag ska prata med gyn nu 9:45. Hoppas på att få en tid bokad snarast, jag pratade med en BM idag och hon sa att sen mens inte beror på cellförändringarna iaf (skönt det!) och att jag inte skulle googla om sånt men att jag skulle boka tid hos gyn.
  • saijda
    Lillatjejen1992 skrev 2018-11-21 10:11:44 följande:

Efter ett år utan graviditet och oregelbunden cykel gjorde vi en fertilitetsutredning 2017 där hon direkt såg alla små äggblåsor i äggstockarna och blodprover som bekräftade. Men dom 2 "vanliga" gynekologerna hittade "ingenting" vilket är helt sjukt.

Aha okej, men jag har varit gravid två gånger. En gång med mitt ex när jag gick på hormonella preventivmedel, slutade i abort (jag var 17 år och han en psykopat). Andra gången jag var gravid i december förra året men slutade i missfall nu i januari. Efter missfallet så blev den cykeln senare för att sedan pendla mellan 29-35 dagar. Nu är jag på dag 44 med extremt illamående och halsbränna, ömma bröst och molvärk :0

Det är helt sjukt och ytterst märkligt att de inte hittade ?någonting?. Måste vara otroligt jobbigt för dig! :(
  • saijda
    Lillatjejen1992 skrev 2018-11-21 17:15:51 följande:

Jag har också varit gravid tidigare (en abort 2014 tyvärr) så pcos beskedet kom som en chock.

Det förstår jag. Några av dem symtomen med pcos stämmer in på mig. Har någon hormonrubbning/obalans. Har fått läkartid där jag ska ta massa prover osv. Sedan återkommer gyn till mig i början av nästa vecka med tid för undersökning.

Såg ut som ljusljusrosa på pappret nyss så vet inte :(

Har köpt munkpeppar och clearblue digitala ÄL-tester. Men funderar på att köpa stickor med. Frågan är vilket märke?
  • saijda
    Lillatjejen1992 skrev 2018-11-22 20:43:41 följande:

Köp inga ältest förns du fått veta om du har pco eller pcos. Äl test kan nämligen visa positivt fast man inte har ägglossning med pco/pcos då man kan ha ständigt för höga LH värden. Jag kan inte använda några ältest.. Stickorna brukar visa positivt i 20 dagar och dom digitala visar positivt trots att jag inte ens hade ett moget ägg..

Aha okej tack för råd och tipsen. Vad jobbigt att inte kunna få veta med ÄL osv. När jag tog ÄL tester denna månad med den clearblue dubbla hormonindikator så fick jag minus två dagar och resterande var blinkande gubbe. Testen hann ta slut innan jag fick fast gubbe. Därför vet jag inte min ÄL direkt :(

Däremot har jag forfarande inte fått mens, men tempen har sjunkit lite dock tror jag det beror på att jag tog tempen tidigare på morgonen. Dessutom är mina bröst ännu ömmare och har mer molvärk. Enligt BM ska jag ta ett nytt test imorgon och sedan återkoppla till dem så får vi se vad de säger. Och nästa får jag återkoppling från gynmottagningen angående tidsbokning osv. Hoppas få veta det ena eller det andra :0
  • saijda

Hej, länge sedan jag skrev här men behövde ta en paus från allt efter missfallet förra året.

Men IDAG plussade jag för första gången på ett år <3 är i chock och glädjetårar samtidigt som det är rädsla!

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år