Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Hej på er!
Har följt er tråd länge och även om ni försökt längre än mig så kan jag verkligen relatera till allt ni skriver, mentalt känns det redan som att jag är där. Ovissheten och oron. Rädslan för att ens drömmar aldrig kommer att besannas...
Jag är 31 år och min man 30 år och vi har försökt med första barnet i 1 år nu i september, utan tillstymmelse till +... Jag har dock relativt kort menscykel på 25 dagar i snitt, så vi har redan hunnit med 13 aktiva försök, snart dags för 14:e. Jag känner av min ägglossning väldigt väl med smärtor i ryggen och mycket ägglossningsflytningar, men har ändå använt digitala ägglossningstest drygt hälften av gångerna (för att maximera chanserna), fått glad gubbe varje gång.
Den här ofrivilliga barnlösheten tär på mitt psyke otroligt mycket. Att varje månad gå igenom de här känslorna, allt från hopp till sorg, förtvivlan och deppighet. Det svåraste för mig är att inte veta. Jag vill veta och hoppas nästan att det är något fel på någon av oss så att vi kanske kan få hjälp ???? Den 15 augusti öppnar mitt landsting för nya anmälningar till fertilitetsutredning och det är som det enda jag kan tänka på just nu...
Ursäkta min deppighet, det här är bara så otroligt jävla svårt. Måste dock säga att det är så otroligt fint att läsa om er som kämpat länge och tillslut lyckats! Det inger verkligen hopp ??
Så här i efterhand kan jag nästan skratta åt hur ställd läkaren vlev när jag började störtgråta åt vad han trodde var goda nyheter... det enda jag hörde var ju trots allt - det finns ingen uppenbar orsak och inget vi kan göra. Lycka till!
Har du berättat för några i din närhet om hur det ligger till?
Och tro mig.... Deppigheten och bitterheten är du inte ensam om. Tyvärr.