• LLW

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LillaAw skrev 2019-05-17 19:34:49 följande:

Har ju följt många av er sedan starten av tråden. Ge inte upp! Våra odds var så dåliga med inte ens en återföring vid andra ivfen. Tredje däremot lyckades.

Den 11 maj kom min lilla dotter i raketfart i vecka 37+2. Kan inte förstå att hon är här. Hon hade lite gulsot men nu har det vänt åt rätt håll. Jag hejar på er alla! Massa kramar

Ååh stort grattis till er dotter! <3 så underbart att höra att hon är här, det måste kännas helt fantastiskt.

Känns tröstande att höra om er resa, att det kan hända trots misslyckanden innan. Önskar bara man kunde veta när det väl händer!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-19 10:59:40 följande:

Skiiiiit. Idag var den dagen jag behövde få ägglossning för att hinna göra en återföring. Testet negativt. Trodde det skulle bli glad gubbe för jag tog ett igår som var så starkt. Skulle tro att det slår över senare idag eller imorgon men imorgon är det för sent... Har sparat förra månadens stickor och då blev det positivt när det var så starkt som det är ju men tydligen inte denna gång. Tog till och med två från olika förpackningar.

Vet att iaf min klinik vill att ägglossningstestet ska vara positivt på morgonen för att det ska gillas, men OM jag får positivt i eftermiddag, kan det verkligen skada isf...?

Nej men ett par timmar kan väl inte spela någon roll? Tycker verkligen du ska testa i eftermiddag och sen kolla med kliniken! Åh håller tummarna för att du får göra återföringen nu!!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-19 12:27:45 följande:

Ja om det blir positivt idag så vet jag inte ens om jag kommer nämna vilken tid... Om det inte är för sent på kvällen. Samtidigt vore det lite skönt om det inte blev det på ett sätt för då är det inget jag kan påverka. Känner mig lite stressad över fyra dagar i bil dagen innan vi ska åka utomlands och dessutom känns det som att jag egentligen inte har råd. Men jag VILL ju ändå få en chans till. Hur blev ditt protokoll denna gången förresten? Någon skillnad?

Jag förstår dig! Man vill ju bara köra på, speciellt som för er när dom bara ligger där i frysen och väntar. Är det 15.000 per återföring? Usch så jobbigt att ha även den ekonomiska pressen :( räcker ju med allt annat runt om.

Det blir exakt samma som förra gången, vilket känns både bra och dåligt. Vi fick ju ett okej resultat ändå, med en färskåterföring och tre till frysen. Sen tog sig ju inget men det kanske inte hade med behandlingen att göra. Skulle vilja testa något hormonstöd vid FET om det blir någon mer sån. Så jag tar Menopur 187.5 nu fram tills ul på fredag, sen får vi se om dom ändrar något!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-20 15:43:28 följande:

Vi får sätta in två embryon!!!!!! Så otroligt glad

Jaaaa!! Åh vad roligt, sån himla tur att ni hinner också! Nu jävlar händer det!!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-21 10:12:23 följande:

Jaaa jag blev förvånad men så glad! Vi tror ju inte att båda fäster och läkaren gör väl inte heller det för då hade de nog inte tillåtit återföring av två, men OM så skulle det vara helt fantastiskt och om bara en fäster är det också helt fantastiskt.

När vi började försöka kände både jag och min man att vi absolut inte ville ha tvillingar. Men nu har vi ändrat oss båda två, det skulle vara underbart! Dock har jag ju en hjärtformad livmoder så en tvillinggraviditet är inte optimalt.

Men förstå att ni nu får dubbel chans! Ååh jag hoppas så mycket att det går bra för er!! Kommer du ta några hormoner?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-21 15:26:53 följande:

Jag är tvilling själv och skulle tycka det var superkul men jag förstår ju att det är riskfyllt osv men! Tror ju dock inte det blir det med tanke på utfallet av våra återföringar hittills men man kan ju hoppas iaf :) Märker att jag börjar drömma om det men vill inte få några förväntningar...

Jag har ju tagit lutinus varje gång så jag antar det blir det igen iaf. Förra gången tog jag ju progynon som är östrogen också och det vill jag ha igen vilket jag bara förutsätter att jag kan få. Samt trombyl som jag också fick sist. Sa i telefon att jag ville ha samma men sköterskan sa att läkaren får ta det på lördag... Vågade inte fråga om intralipiddropp också när jag hade tjatat om mediciner och 2 embryon redan haha. Men hade velat ha det.

Hur går det med sprutorna för dig?

Åh då förstår jag att du verkligen skulle vilja ha det! Måste vara så speciellt att vara tvilling :)

Jag tycker du ska tjata! Vad har du att förlora på det egentligen? Det värsta som kan hända är ju att du får ett nej. Jag har ångrat flera gånger att jag inte sagt mer vad jag tänker och vill kring behandlingarna.

Det går okej. Började med stoppsprutan idag. Usch. Hatar den. Känner mig som en nåldyna redan med magen full av blåmärken och stickhål. Blir att hålla sig borta från bikini ett tag framöver..

Är mer illamående än jag kommer ihåg att jag varit tidigare. Typ konstant åksjuk. Även huvudvärk som kommer och går. Längtar tills fredag när vi har första ultraljudet, vill veta hur det ser ut därinne!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-24 20:31:36 följande:

Hur gick ultraljudet idag?! :)

Bra! Tror jag, haha. Hade tre äggblåsor på vänster sida som var större än 12 mm, och två på höger sida. Har för mig att jag hade liknande resultat på första ultraljudet förra gången. Verkar inte som jag får så många helt enkelt. Nästa är bokat till på måndag, ska inte öka dosen något då dom har stängt på torsdag och onsdag nog blir för tidigt för plock, så det kommer med största sannolikhet bli på fredag. Bara en vecka kvar..

Hur känner du inför imorgon? Pirrigt? :D hur dags ska ni vara där?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-25 12:04:41 följande:

Tack! Det gick inte som planerat. Ena embryot dog vid upptining och det andra är inte toppkvalitet... Det såg ut som en potatis. Men om det inte funkar behöver vi inte betala denna gång... Tror hon tyckte synd om oss. Ska ha tre lutinus om dagen, tre progynon samt en trombyl.

Skit också :( men ett är bättre än inget, det finns fortfarande chans! Schysst att ni slipper betala, men hoppas självklart att det går vägen!

Och hoppas att ruvardagarna går fort nu i Kroatien, dom är ju en plåga annars men lite sol och aktiviteter kanske kan göra att du lyckas tänka på annat <3 när har du fått testdatum?
  • LLW

Fan.. glömde bort sprutan idag så tog den en timme försent. Hoppas det inte gör någon skillnad.

När jag tagit fyremadeln såg jag att det kommit in blod i den tomma sprutan. Kändes ju inte helt okej? Någon av er som vart med om det?

• LLW
    Jooosen skrev 2019-05-26 22:12:21 följande:

Det är nog ingen fara alls! Hmm nej var aldrig med om det. Dock stack jag den sprutan fel så jag började blöda en del minns jag. Visst har du ditt andra vul imorn?

Jag blöder typ varannan gång jag tar sprutorna :( magen är helt full med blåmärken och stickhål, bröt ihop förut när jag skulle ta sprutorna igen och inte hittade något ställe att sticka på som inte inte tagit förut. Fy fan vad sorgligt det kändes. Usch vad trött jag är på detta.

Ja imorgon 8.30 ska vi dit! Hoppas hon säger att de växt så mycket att det blir plock på onsdag men det känns inte troligt. Så fredag med största sannolikhet! Berättar efter hur det gått <3
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år