• LLW

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Jooosen skrev 2019-05-14 15:52:34 följande:

Ja veeeeet! Vet inte hur många ggr jag pillat med fingrar för att kontrollera läget haha. Man blir knäpp. Ja jag är otroligt imponerad över de som gjort uppemot 6-7 insättningar! Så starka. Jag hoppas att man orkar vara lika stark själv. Skönt att inte mensen gjort entré än

Eller hur!! Haha åh jag är så glad att jag inte är ensam om att vara knäpp iallafall! Tyvärr när jag testade med tampong nu på eftermiddagen så var det lite, lite blod. Typ en droppe. Kändes som mattan drogs bort under fötterna. Hade nog inte förstått hur mycket jag hunnit börja hoppas. Man är så jävla skör.. har inte kommit något mer nu men känns som att jag kommer vakna av det inatt :(
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-05-14 21:15:37 följande:

Fan!! Vill inte låta jobbigt positiv men behöver inte vara mens. Men förstår besvikelsen.. sa du något till din sambo om det?

Jag vet :( jag försöker också tänka så men det blir nästan värre. Som att man drar ut på lidandet typ. Vill bara veta NU om jag ska ge upp eller fortsätta hoppas.

Behövde inte säga något, han såg mitt ansiktsuttryck när jag kom ut från toaletten. Han blev helt förstörd. Insåg att jag kanske tagit ut misslyckandet i förskott och försökte släta över det men jag tror han tappade hoppet ännu mer än mig :( fan vet inte hur jag ska förhålla mig till att berätta minsta lilla för honom. Vill inte göra honom ledsen men vill samtidigt inte vara ensam i allt.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-14 21:26:42 följande:

Usch en droppe blod kan verkligen få en att känna sig helt förstörd. MEN det behöver ju inte vara mens! Hoppas att det inte kommer mer! Mm jag funderar på lite samma... Eller om det är dålig miljö därinne eller nåt.

Det har inte kommit mer rött blod men liiiite brunt imorse när jag gick upp klockan 6. Tänker inte testa idag heller. Men det lockar. Men fy fan vad ont det gör att se det där negativa testet, den känslan har satt sig så djupt så jag vågar inte testa. Vill inte känna så igen. Just nu hoppas jag bara att OM mensen nu måste komma, så kan den väl iallafall komma på fredag eller lördag, för då kanske kliniken går med på att köra en behandling på den mensen.
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-05-15 08:42:03 följande:

Än finns det hopp då ju! Har du någon mensvärk än? Jag har oxå funderat mkt på miljön i livmodern. Att den är för kass för att kunna hålla något vid liv. Va tusan gör man då! Det finns väl inga direkta hjälpmedel för det ... eller bevis för att det är just där felet ligger..

Jaa det känns som precis innan mensen drar igång. Hållit på sen igår kväll typ. Men fortfarande ingen mens, bara lite mer på tampongen förut. Fy fan vad den här dagen går långsamt!! Ledig också så har inget att distrahera mig med för jag vågar inte åka någonstans om den börjar snart. För varje timme som går hinner ju hoppet växa och besvikelsen när det väl är kört blir ju värre.
  • LLW

... och där gick det åt helvete. Mensvärk och klarrött blod. Precis som vanligt. Negativt test på ruvardag 9. 2 dagar efter BIM.

Nu är det alltså ganska exakt 3 månader tills vi kan försöka igen. Jag måste hitta någon strategi för att psyket ska fixa detta. Känns som jag tappade allt nu.

Jag har en sån otroligt stark känsla av att vi aldrig kommer att lyckas. Jag har haft den ända sedan vi började. Vi är den där procenten som aldrig får barn. Jag vet att vi är det.

Just nu vill jag bara gå och lägga mig i sängen och somna. Helst aldrig vakna. Det vore lättast.. Är så ofattbart trött ända in i själen.

• LLW

Tack för stödet tjejer <3 har haft en skitnatt och skitmorgon med mensvärk som vägrar ge sig..

Ringde kliniken förut. Bönade och bad att få börja en behandling nu. Sköterskan skulle kolla med läkaren och återkomma så jag går som på nålar nu. Hur strikta kan dom vara? Det kommer handla om typ 1 dag innan testdag. Annars vänta tre månader. Åh snälla snälla låt det gå!!

• LLW

Vi får börja ivf 3 direkt!!! Ååh jag är så himla lättad. Dom ringde precis och sa att vi kan köra på den här mensen. Fy fan vilken sten som släppte. Imorgon ringer dom upp igen och berättar vilken dos jag ska ta.

Shit vad konstigt det här blev. Jag var inte inställd på att börja en ny behandling, hade inte tänkt så långt egentligen. Men nu kör vi. Hjälp.

• LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-16 13:45:47 följande:

Meeen vad skönt!!! Tror du de ändrar medicineringen nåt?

Sån otrolig lättnad! Men samtidigt så jobbigt för vi VILL ju inte göra fler behandlingar. Jag vill inte ta fler jobbiga sprutor och gå igenom ännu ett äggplock. Men vad han man för val? Vi ger inte upp än.

Jag hoppas på att jag får menopur igen eftersom gonal inte funkade alls på mig. Så menopur men kanske en högre dos så att fler ägg mognar, sist fick vi ut 9 varav 7 befruktades och 3 kunde frysas in. Så ett helt okej resultat men det gör ju inget om det blir fler!

Det som känns dåligt nu är bara att min man inte tagit dom supertillskott han tog sist. Hans prover har ju inte varit på topp tidigare så det hade känts bättre om han fortsatt med tillskotten.. men det är ju försent nu :/ De kommer ju göra icsi iallafall antar jag eftersom de gjorde det sist.
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-05-16 15:58:17 följande:

Skönt LLW. Eller skönt o skönt men du fattar! Då kan du fokusera på ny behandling. Grotta inte ner dig för mycket i den förra (lätt eller hur?)... så då börjar du med sprutor imorn?? Kram

Skönt men hemskt liksom. Så blandade känslor i allt detta. Så trött på att allt måste hända i MIN kropp. Känns som jag lånat ut den till att fungera (eller snarare inte fungera) som en babyfabrik senaste året. Inte kunnat hålla igång någon träning pga behandlingarna på länge nu. Hade varit så värt det om man fått något för det men nu är det ju bara misslyckanden man får i gengäld.

Tror jag börjar på lördag eller ev söndag. Ljög ju lite för sköterskan för att jag skulle få börja. Så dom tror att jag får mens imorgon, för jag ville att sprutdagen skulle vara så nära testdagen som möjligt för att dom skulle gå med på det. Ev. börjar jag på lördag på eget bevåg eftersom mensen kom igång på riktigt idag. Vet inte riktigt, vill bara inte riskera att dom säger att jag inte får börja.

Såg iof att mina recept redan finns att hämta ut så jag kan ju köra igång utan att de kan stoppa mig, haha. Det blir menopur igen men vet inte dosen än.
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-05-16 22:27:37 följande:

Aah okej ha fattar! Hur reagerade din sambo när du fick mens? Jätteledsen oxå kan jag tro. Ja vet!! Fatta hur mycket av vårat liv detta handlar om. Jag tänker ibland att om 40 år vad som än händer så kommer man se tillbaka på denna tid som en riktig jävla kris. Så sorgligt på nåt vis. Ens liv har liksom stannat upp i ÅR. Jag kommer inte kunna tänka tillbaka på mitt liv som 30 som något underbart direkt. Det är nu livet börjar. No way. Jag hoppas du mår lite bättre idag och är glad (eller va man ska säga) för att du kan börja med sprutor redan denna mens...

Han blev ledsen, men tror han redan var så inställd på att det skulle gå åt helvete så han reagerade inte lika starkt som mig.

Igår började vi med sprutorna igen. Hoppas fan det är tredje gången gillt. Usch för att hålla på med den här skiten. Så trött på det. Men ändå glad att vi fick börja nu, det är jag.

Ja, jag förstår precis hur du menar. Kommer tänka tillbaka på den här tiden som den mörkaste och tuffaste i mitt liv. Insåg precis att jag nu inte kommer hinna bli mamma innan 30. Det som varit målet. Planen. Vad lite man vet..
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år