Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Nej!! Vafan! Blir testen allt svagare? Beklagar. Förstår att du är ett nervvrak :( <3
Nej!! Vafan! Blir testen allt svagare? Beklagar. Förstår att du är ett nervvrak :( <3
Tack <3
Såg att du skrivit att du plussat men att det försvinner, fy fan vad tråkigt :( kan det inte vara att du tagit det på eftermiddagen? Har mensen kommit än?
Nu har det "äntligen" gått två år sedan mitt utomkvedshavandeskap så nu kan vi förhoppningsvis få hjälp med ivf från landstinget. Ringde och skulle boka en tid och jag blev väldigt förvånad när vi fick en direkt om mindre än en månad! Visserligen är utredning och allt klart redan så de ska väl kanske bara kolla på journalerna från den privata kliniken och remittera till ivf men ändå. Oavsett så hinner vi såklart ingen behandling innan sommarstängt men det hade jag inte förväntat mig heller. Vi gör kanske ett till försök privat innan eftersom vi har två i frysen men vi får se.
Sitter i bilen. Återföring bokat om en timme. Snart ringer dom. Bara vet det. Fy fan vilken psykisk terror att gå igenom det här.
Faaaaaaaaan ville verkligen hinna en återföring privat innan sommaren men det går inte för när jag antagligen har ägglossning nu i maj är vi i jävla Kroatien och sen blir det inte förrän midsommar och då stänger dom. Vet att det är helt vrickat men just nu vill jag inte till Kroatien jag vill göra ivf...
Det gick!! Nu är jag ruvare igen. Hoppas så innerligt att det är tredje gången gillt nu. Tack för hållna tummar <3
Dock under återföringen verkade läkaren lite osäker, vilket aldrig är kul. ?Oj? utbrast hon när hon skulle kolla med ultraljudet vart embryot hamnat. Va?!?! Om det är något man inte vill höra när man ligger där i stolen med benen i vädret så är det OJ. Verkar som det hamnade rätt ändå men känns ju inte så förtroendeingivande.
Fick testdag 20/5 men mensen är beräknad den 13/5, alltså om en vecka. Så nu är det den ljuva ruvartiden igen.
Ååh jävla skit att det krockar med resan!! Precis samma som för oss i vintras, och sen var det julstängt så det blev sån jävla lång väntan. Kan säga att jag i efterhand var glad att vi åkte, även om det kändes piss innan. Men vi behövde verkligen den tiden för oss själva. Bestämde att vi inte skulle prata/tänka på barnlösheten alls under resan och vi höll det riktigt bra. Men jag förstår dig, verkligen. Skulle ni kunna avboka om ni vill eller är det kört?
Hon var lite osäker på vart det hamnat, på höger eller vänster sida men jag hade en tjock slemhinna på båda så det såg bra ut. Men ändå, oj är inte så betryggande haha. Vi går på RMC i Linköping! Börjar luska lite i vart vi ska fortsätta privat om det inte går på dom landstingsfinansierade försöken. Finns inget i närheten men tänker kanske Uppsala. Så om du börjar där innan oss får du gärna berätta hur dom är!
Tänker ni alltså att ni kör en ny omgång där och och lämnar de i frysen tills vidare? Jag tänkte också försöka med Q10 men känns lite sent nu, börjar ju nästa behandling nästa vecka om denna inte funkar..
Den här jävla väntan :( men visst skrev du i en annan grupp att du såg ett svagt streck på testet denna omgång? Vad tror du det berodde på?
Är på dag 2 idag och känner mig rätt lugn, men av erfarenhet vet jag att man blir knäppare och knäppare när mensen närmar sig. Googlandet tas till en ny nivå dagarna innan liksom.
Börjar dock bli orolig nu att vi inte ska få göra behandling direkt. Dom har gett mig testdag 2/5, men mensen kommer 13/5. Tänk om dom inte vill börja innan testdagen? Då hinner jag ju inte innan sommaren :/ måste försöka ringa imorgon och fråga. Är så inställd på att få köra nästa vecka så jag skulle bli helt förkrossad.
Fy fan :( hann ni börja hoppas eller var du inställd på att det kunde gå fel? Att man aldrig bara kan få njuta av ens en liten framgång :(
Ja jag försöker hoppas på det bästa men vara inställd på det värsta. Typ så jag överlever i den här karusellen. Riktigt slitigt..
Åh jag förstår PRECIS! Man är så beredd och taggad och vill typ övertyga dom men sen får man ett dåligt besked och allt bara rasar. Speciellt när det nu blir så lång tid att vänta. Jävla sommaruppehåll. Ser inget positivt i det. Vill bara mata på med behandlingar och återföringar så vi kommer i mål någon gång. Vi har alla väntat alldeles för länge redan. Är det helt kört för er att hinna en omgång innan stängningen?
Jag orkar inte mer nu. Jag skiter i om jag tar ut misslyckande i förskott, jag kan inte tänka positivit eller all denna tid.
Jag ringde precis till rmc, för jag hade en gnagande känsla i magen som jag ville bli av med. Min mens är beräknad till 13/5 men jag har fått testdatum 20/5. Jag var så jävla orolig att dom skulle säga att jag inte får börja någon behandling innan den 20de, vilket alltså skulle vara försent eftersom man ska börja med sprutor på mensdag 3.
Och det var precis vad dom sa. Oavsett om jag tar 10000 negativa tester och får ett jävla blodbad så vägrar dom tro att man inte är gravid förens ett jävla datum dom satt. Ett datum som inte har något att göra med mig och min kropp, utan är en jävla rutin för dom.
Så nu är det kört. Vi kommer inte hinna igen innan sommaren, vilket betyder att vi kan starta tredje behandlingen först i augusti som tidigast. Jag har tappat allt jävla hopp och all ork. Jag vill inte mer. Jag vill inte vänta hela jävla tiden. Jag vill inte se dagar, månader och år ticka förbi utan att jag kan göra något åt det.
Sköterskan gnällde om att jag ska vara positiv och att jag inte fick tänka såhär, men vad FAN vet hon rent ut sagt? Det är inte hon som precis fick veta att hon måste trycka på pausknappen i minst 3 månader till. För två år sen tänkte jag postivt, men jag vet bättre nu.
Idag är en sån dag när jag så innerligt önskar att jag var en av dom som inte ville ha barn. Fy fan vad mycket lättare allt skulle vara.