Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LillaLuna skrev 2019-04-23 17:26:33 följande:

Var 4 timmar och väntade på gynakuten igår, men bra besked! Såg ett tickande hjärta och jag bölade så mkt att läkaren nog blev ganska ställd haha fick en bild som visar typ ingenting man kan utskilja knappt, men det är det finaste jag har

Kan kanske ha varit två från början och den ena inte klarade sig och det var den blödningen som började i lördags - om jag förstod hans gissningar rätt.

Jag har fått tidiga missfall två eller tre gånger - svagt, svagt plus en dag för att nästa mötas av ett blodbad utan dess like med stora klumpar också. Så mkt möjligt det var det du fick :( usch, usch, usch

Oj jag såg detta nu, stort grattis!!!!! Jätteskönt!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-23 16:11:27 följande:

Hur har återföringen gått? :)

Tackar som frågar! :) Det var gått bra, embryot klarade upptining så vi har två kvar i frysen. Vi fick den andra läkaren denna gång och hon var väldigt bra på att förklara saker. Den vi haft förut är inte så pratsam. Hon tyckte det var dags att pröva lite medicinering nu så jag har fått progynon som är östrogen tror jag samt trombyl som är blodförtunnande. Känner mig inte hoppfull men kanske, man vet aldrig. Hur är läget för dig just nu?
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-04-23 18:12:07 följande:

Åå va skönt att få prova någonting nytt! Det vill ja oxå göra om det blir fler ivf försök. När blev testdagen denna gång? Hoppas. Jag har en bra magkänsla

Ja jag ville ju verkligen ha någon medicin men nu börjar jag såklart tänka men vilken skillnad gör det... Osv. Testdag 6 maj men jag får ju alltid mens innan så vi får se om vi ens kommer dit. Skönt att någon tror på embryot iaf, tack <3
  • Hedblomster
    LillaLuna skrev 2019-04-24 09:27:28 följande:

Åh, tack så mycket! Försöker slappna av nu hahaMen vad skönt att du får lite extra grejer!! Jag tror ju stenhårt på att man bör och ska få så mkt som möjligt som kan öka chanserna!! Jag tror massor på dessa försök!!

Och vad skönt att första klarade upptining så det fortfarande finns två små blastocyter kvar...!

Ja jag hoppas ju det kan hjälpa men har samtidigt ingen tro på det :/ Men skönt att ha er som håller tummarna iaf!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-24 12:09:38 följande:

Åh vad skönt att det gick bra och att du får prova lite nytt! Jag ska fråga min läkare men dom verkar inte vara så flexibla eller nytänkande på min klinik :/ hur mycket trombyl tar du? Funderar på att testa med det på eget bevåg om dom inte vill ge mig något..

Jag väntar på att se den där glada gubben på ÄL testet, men inget ännu. Tror det blir imorgon eller fredag. Hoppas fredag för återföringen lär vara 6 dagar efter om det är samma som sist, och jag vette fan om de har öppet 1 maj.. är dock helt inställd på att vår sista lilla blastis inte kommer klara upptiningen med tanke på hur det gått för de andra, så vi kör egen verkstad här hemma och om det blir återföring ser vi det som ett plus, men inget vi räknar med alls. Vill bara få det överstökat och börja på nästa behandling typ. Positivt tänkande va, haha.

Hoppas sååå mycket att det går för er denna gång!! När fick du testdag och när har du BIM?

Tror tabletten är på 75 mg och jag tar en om dagen. Sägs ju vara samma som receptfria Albyl minor om man delar den haha... Tyvärr har jag läst massa studier om att trombyl inte ökar chanserna egentligen osv men nåt måste man ju testa! Man orkar inte harva vidare på samma sätt. Jag har testdag 6 maj men bim 2-3 maj. Men eftersom jag äter både östrogen och tar progesteron nu så tror jag mensen blir sen oavsett... Vet inte alls hur jag ska göra med gravtest denna gång. Tjuvtesta eller inte...

Hoppas du får glad gubbe på fredag! Så stressigt om man inte vet när de har öppet. I Falun hade de säkert haft öppet för återföring men verkar vara så olika.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-24 16:21:59 följande:

Jag har också läst det, men man blir ju desperat och testar vad som helst efter såhär många år :(

Men tar du lutinus också?

Ja lutinus också, 2 per dag... Känner mig inte alls glad, vill inte hålla på med det häääääär :( önskar jag kunde vara hemma och vänta ut det på soffan men jag har jättejobbiga dagar på jobbet denna vecka.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-04-25 09:33:05 följande:

Men känns det inte bättre ändå att göra något annorlunda än sist? Jag vill inte testa utan medicinering igen eftersom det uppenbarligen inte funkade sist. :/

Usch vad trist, allt annat känns ju så oviktigt också så att ha det tungt på jobbet i denna sits är ingen höjdare..

Det känns ju bättre än vad det hade känts UTAN medicinerna men ändå inte BRA... tror verkligen inte att det kommer gå. Förra gången trodde jag verkligen att nu kommer det gå. Så vill bara att väntan ska vara över. Men nu ska jag vara ensam på jobbet i sex timmar så jag kommer väl inte hinna tänka så mycket. Men det är jobbigt att vara på topp så länge när man inte känner sig glad.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-04-24 22:15:30 följande:

Urs. Idag är jag ledsen. Barnlös och singel. Vad hände?Känns som att allt är mitt fel. Vi var ju bra för varandra jag o min kille. Nu bor vi isär o har sporadisk kontakt. Saknar jag tryggheten eller var det här rätt? Ska jag återigen hitta partner o starta ivf med? Fyfan för livet. Har så mycket tankar. Känner mig som en gammal kärring oxå! Förlåt för klagomål :(

Det är jättejobbigt att veta varför man saknar någon, om det är för tryggheten och att man hade chansen till ett liv ihop tex eller om det bara är att man inte vill vara ensam liksom. Tror du han skulle vilka bli tillsammans igen om du ville det?
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-05-02 08:25:35 följande:

Nu är återföring bokat tills på måndag. Försöker att inte få upp några förväntningar utan fokuserar på att börja nästa behandling när mensen kommer. Är så negativ till att vi kommer få något tillbaka att jag typ inte ens vill ta ledigt från jobbet. Kommer ju inte få åka iallafall :/

Fattar verkligen att det känns skitjobbigt men jag HOPPAS att allt går bra <3
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-05-02 13:18:37 följande:

Hur 17 går det för dig vännen?

Åt helvete tror jag... Plussade så fint i måndags och blev överlycklig men nu verkar det försvinna och testdagen är inte förrän på måndag så det gick snabbt utför. Orkar inte...
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år