Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Ni är sånna jäkla kämpar allihopa här!!!! Bara så ni vet!!!! Känner mig så försiktigt förhoppningsfull när jag idag går in i v 5 (4+0) , och jag önskar er alla det störta plus som går att få!!!!

• Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-07-01 10:51:35 följande:

Tack!! O vad underbart. Jag kommer aldrig ge upp!! Så är d bara. Hur mår du?

Ja , vad ska jag säga, sinnessjukt trött. Äter som aldrig förr.. vägde 50 innan ivf å hade tränad kropp där man såg konturerna på musklerna över magen. Nu är jag uppsvälld som en ballong typ och kan inte ha mina vanliga jeans knappt hahha.... ätit frukost lunch å middag nu å klockan är inte 12 än.

Men det är såklart kära problem i sitt sammanhang. Kroppen får jag ta tag i efter graviditeten. Ska fortsätta träna men lugnare tempo är iaf planen. Har hundar också så är ute en hel del i skog å mark, känner redan av att kondisen sviker dock.
  • Långväntanefterdig

Officiella testdagen och det är starka fina plus att glädjas åt.

Tänk att det blev ett plus till slut.

Det trodde jag nästan inte, kunde inte se det framför mig när vi började med utredning å allt. Det kändes bara så jåkla hopplöst och som om man var ensammanst i världen....

Men vi är INTE ensamma! Vi är många därute som kämpar! Och förhoppningsvis kommer vi fram till slutdestinationen på ett eller annat vis, bebis.

Jag kommer fortsätta följa er alla härliga kämpar här inne och hålla tummarna för var och en av er.

Uppdatera när jag vet mer om allt <3

Må gott så länge finisar!
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-07-03 10:14:59 följande:

Så underbart det måste kännas! Det där andra strecket som man knappt kan föreställa sig hur det skulle kännas att se - det har ni nu flera stycken av! Så välförtjänt efter allt ni fått gå igenom!

Tack fina du <3 fortsätt kämpa!
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-07-07 01:09:16 följande:

Kom in på min journal sen 2016 i samband med konisering. Läste precis att de skrivit att provet visar endocervikal slemhinna med kronisk

Cervicit. Vad innebär det? Låter ju inte bra?! Förstår om ni inte kan svara på detta men :(

Jag var inne och läste lite om det, men blev inte någon expert direkt. Därför råder jag dig att kontakta vårdpersonal på måndag och få klarhet. Eller redan nu ringa 1177 som kan hjälpa dig att tolka din journal. Jag tror det är bättre så att du inte blåser upp något i onödan. Jag har själv genomgått en konisering och skulle säkert inte förstå hälften av innehållet i den journalen med alla fancy ord och omskrivningar. Kram!
  • Långväntanefterdig
    Lenaia skrev 2018-07-10 13:00:28 följande:

Igår fick vi brev från Sahlgrenska, de kan inte uppfylla vårdgarantin så vi kommer att få hjälp av Nordic IVF i augusti!! Lyckan är total här - ett kliv framåt äntligen!

Va härligt !

Måste bara fråga , för jag kontaktade sahlgrenska just angående detta , om dom samarbetade med några privata aktörer för att hålla vårdgarantin , deras svar då var nej , att man i så fall får söka sig till annat län som utför ivf. Jättekonstigt svar då med tanke på att ni får ivf bekostad på nordic??
  • Långväntanefterdig
    Lenaia skrev 2018-07-10 17:14:11 följande:

Saken är den att även jag fått samma svar av Sahlgrenska. Att man får söka sig till annat län.... Så vi blev sjukt chockade när detta brevet kom.

Har era 90 dagar gått snart för er remiss?

Vi valde att göra ett försök privat och bekosta själva och plussade , är i v 6 nu. Inte hört ngt om remissen från sahlgrenska. Snart gått 3 månader. Men tyckte bara de lät väldigt märkligt då eftersom viktig ett beslut att lägga dom pengarna pga att det skulle dröja för länge hos sahlgrenska.
  • Långväntanefterdig
    Lenaia skrev 2018-07-11 10:07:27 följande:

Ja jag håller med att det är dåligt att inte informera korrekt med tanke på hur dyrt det är att bekosta det själv..,

Får man fråga hur lång tid det tog från det att du kontaktade privat klinik tills det att ni fick första mötet för att påbörja IVF?

Pratade med sahlgrenska nu och tydligen är det 80 par som är remitterade för att göra ivf privat på bekostnad av landstingen. Det gäller dock endast dom paren som läkarna bedömt och har man inte fått brev så får man vända sig till annat län för att vårdgarantin ska uppnås.

Sahlgrenska är rena skogen rent ut sagt. Vart snurriga från första kontakten så jag är glad att jag slipper dom!!

De va ett avbok dagen efter jag ringde till kliniken så fick tid otroligt snabbt . Vet inte hur det ser ut vanligtvis eftersom vi hade den turen att kunna börja direkt.
  • Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-07-12 14:53:28 följande:

Jag är så förstörd efter den här resan. Har tagit 3, TREEEE graviditetstest idag & alla visar samma svaga streck. Är det spökstreck eller har min kropp mot förmodan lyckats få till en graviditet själv. Jag är så stressad att jag går sönder!

Min kropp har varit helt knasig den har cykeln då jag fått positivt på ägglossningstest två gånger. Första gången för 11 dagar sedan (hade även smärta då) & andra gången för 6 dagar sedan. Så vet inte ens när bim är, kan vara i helgen men kan också vara om en vecka. Har aldrig varit med om att min kropp gjort så här.

Ser ni vad jag ser? Som sagt, detta är mitt tredje test idag & alla har visat samma svaga streck.

Hallååååå där är ett streck!!!!!

Mitt såg likadant ut , äl +11 tror ja de va. Så supertidigt, ruvardag 6. Men det där är fanimig ett plus!!!!!!!!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år